tisdag 10 juni 2008

Inga drömmar!

Sååå skönt! Fick sova gott igår natt. Inte en enda stressand tanke eller hemsk mardröm anföll mig under natten. Lugn och ro!! Fick låna en avslappnings CD av en vän igår som heter "Somna Gott". Jag följde en kvinnas mjuka röst om hur jag skulle slappna av här och där och känna mig tyngre, sedan följde mycket rogivande musik som liksom vaggade mig till sömns. Man skulle visualisera en skön färg som man skulle andas in som avslappning. Min färg blev grönt (för det är ju lugnt o skönt;) men det blev snarare en bild än bara en färg.

Jag hade varit med min vän och hälsat på hennes lille kille i minneslunden och det var lundens vackra träd med dess gröna blad svajandes i vinden som blev min bild. Så fint! Sedan när bakgrundsmusiken tog över, så fanns det ett vattenljud i bakgrunden och då blev den gröna lunden ett ställe nära vattenet och jag låg i en hängmatta med benen hängandes över kanten plaskandes i vattenbrynet. En ljuvlig kontrast till natten före då mardrömmarna jagade mig.

Ska lyssna på CDn varje natt nu och hoppas den rogivande bilden blir en del av min natt, varje natt.

Enda problemet var ju just vattnet som porlade lite här och där, man blir kissedödig! Så det blev ett par extra besök på toa, men det var det värt!!

Inga kommentarer: