måndag 16 mars 2009

En lång dag

Klockan är redan kvart i fem! Vem är det som snor timmar från mig? Idag har det gått i ett. Mamma kom hit klockan tio för att passa Guila lite, medan jag körde M till flygplatsen. Oj vad jobbigt det var för M att resa ifrån oss idag..Jag packade ner fotografier i ramar på både Guila o Dylan så han har dem med sig i veckan i Stockholm.

Sedan bar det av till sjukhuset för återträff med barnmorskan och Dr T. Mamma följde med som lite barnvakt i fall jag skulle undersökas. Dr T var på gott humör och det var roligt att träffas utan mage, kommunikationen blev lite mer lättsam då;) Han tyckte vår pärla var jättegullig, så klart! Jag nämnde att jag fortfarande blöder och att det känts lite som mensvärk då och då. Han ville ta en titt. Det var lite grejs kvar där inne, så jag fick tabletter för att driva ut det. Sedan hittade han något som liknade cystor på livmoderstappen också..eller jag hoppas att det är ofarliga cystor, vill helst inte tänka på nåt annat just nu..fick en remiss till gyn och då ska vi göra cellprov också. Bara det slutar blöda snart. Han pratade om framtida graviditeter och sa att jag skulle ringa honom när det var dags igen, det känns tryggt! Han fick en liten presentpåse, med gott vin, blommor och kort. Han blev helt rörd och tackade och bockade. Han är bra.

Sedan var det dags för BM, som redan hade varit ute i väntrummet och kidnappat Guila en stund från mamma;) Hon är go B. Vi pratade och jag förklarade att jag inte skulle ha klarat denna graviditeten så bra utan hennes hjälp. Hon fick en presentpåse också, med blommor, Body Shop grejs, kort och foto på Guila. Hon kunde inte läsa färdigt kortet när jag var där, för hon blev tårögd. Nästan lite sorgligt att inte gå dit varje vecka, fast superskönt också.

Min gosiga lilla tjej sover lite i sin säng efter dagens utflykt, men hon vaknar nog snart för det känns i brösten att det borde vara matdags när som helst! Fattar inte hur stora de kan bli och hur mycket som bara sprutar ut?!

Träffade J, mitt kusinbarn i lördags och det var svårt att hålla tårarna borta. Hans ansikte var extremt svullet och han såg medtagen ut. En urinpåse hänger från en slang och från en annan hänger en apparat som han kan dosera sig själv med morfin när han behöver. Det behöver han oftare än maskinen vill ge honom..Han hade köpt en mjukis Heffaklump till Guila och jag blev så klart helt tårögd. Vi träffades hemma hos min moster som passade honom för dagen och hon fick då tillfälle att klämma lite på Guila också. Så underbart att Guila kan vara en sådan "tröstenapp" för dem. Hon är så snäll när hon sitter hos J, inte ett pip och till slut somnade hon bara och han bara njöt. Tror hon hjälpte bättre mot huvudvärken än något annat..

Nej nu hör hag något från sovrummet, så nu ska jag gå och plocka upp mitt lilla mirakel.

Föresten så fick jag min förlossningsjournal idag, det skall bli spännande att läsa vad som egentligen hände och när. Dr T sa att Guilas poäng vid födseln var perfekt, 10 varje gång! Mamma blev stolt som en tupp så klart;)

Inga kommentarer: