tisdag 29 december 2009

Idag är en bra dag!

Börjar känna mig lite lycklig igen. Det spritter försiktigt i hjärtrakten och jag vågar hoppas igen. Vågar hoppas en gång till att en graviditet kanske faktiskt kan gå bra. KUBet gick fint. Bra siffror och livlig och gullig bebis. Den skötte sig exemplariskt, så nackspaltsmåtten blev jättefina.

Fast det inte var så länge sedan vi var och tittade på skärmen när Guila fanns där inne, så hade jag nästan glömt av hur stora de är redan i v13! Allt är på plats redan. Små vinkande armar och sparkande ben. En liten urgullig bebisnäsa på ett runt fint huvud. Jag hann se två hjärnhalvor, magsäck och urinblåsa också, man har ju ett rätt tränat öga vid det här laget... V 12+3 är det idag och det stämmer perfekt. Perfekt. Andra gången jag använder det ordet efter ultraljud. Sist var det med Guila och hon är ju helt perfekt;) Hoppas det slår in denna gången också. Kan man ha sådan tur? Kan två graviditeter på raken gå bra och resultera i levande barn? Andra kan, kanske kan vi med?! Vi hoppas det. Jag önskar så att detta får bli min sista graviditet. Min kropp och själ hade nog bara tre barn i sig.

Tre barn, det är många det. Tre barn och (förhoppningsvis) två på jorden. Jag saknar Dylan lite extra idag. Så klart på något sätt. Han var ju bara levande på "skärmen" för oss..Han vinkade åt oss på RUL, det är den finaste vinken i världen och det kommer jag alltid att bära med mig.

Idag är en bra dag, verkligen, hoppas vi får fler! Jag hade faktiskt inga förväntningar på att det skulle gå bra idag, inte för att jag tänkte så negativt, jag blev mest bara förvånad och glatt överraskat att bebis hade växt så bra. Att hjärtslagen var där. Att han el hon vinkade.

M är redan övertygad om att det är en kille;) Jag har ingen uppfattning, men vi kommer att ta reda på det. Det vet jag.

Guila tillät mig mata henne med Mannagrynsgröt nu ikväll! Hon har totalvägrat matning ett tag nu, så det var skönt! Då fick hon ju i alla fall i sig ett riktigt mål mat.

Maken har gått ut en sväng. På spisen puttrar en afrikansk gryta. Jag sitter i soffan och andas lugnt. För första gången på länge..Framför mig står en bricka med ett glas loka, en assiett med en prinsesstårtabakelse och en löjligt stor godisskål mmmmm jag ska ligga här på soffan och möla (svulla för de som inte är Göteborgare;) tills jag somnar..

Idag är en bra dag, hurra!

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Jag är så glad för er skull!!! Jag var också där igår fast på morgonen. Vi tror dock att det är en liten tjej som bor i min mage. Håller alla tummar och tår för er vet du.

Stora varma kramar/Elisabeth o Co

Therese sa...

Underbart!!! Vilket litet mirakel!
Så skönt att Guila verkar må bättre och äter lite igen!
Många många kramar och Gott Nytt År!