tisdag 12 januari 2010

mer sjukdomar..

Men hallå, hur länge ska det här hålla på. Den ena sjukdomen avlöser den andra..Mammas sambo säger att barn är riktiga smittbomber och jag börjar tro honom;)

Fast denna gången var det inte Guilas fel, det verkar ha varit mitt. I söndags började jag plötsligt må riktigt illa. Tänkte att jag kanske inte ätit tillräckligt? graviditeten? Anyway..sedan startade kräksjukekalaset..Först jag, sedan M och sist lilla G. Guila klarade sig allra bäst, kräktes bara två ggr och ville leka, glad i hågen som vanligt. Problemet var väl snarare hennes sjuka, trötta och helt paralyserade föräldrar. Konstigt nog får man ändå lite energi någonstans ifrån för att ta hand om sitt sjuka barn. Det är nog inbyggt. Nu förstår jag hur lite bättre min egen mamma. Vilken hjälte hon var ibland som fick ta hand om ett hus med sjuka barn och man, när hon själv mådde pyton. När man kräks och allt annat otrevligt som hör till och samtidigt lyckas ta hand om sina små, då vet man vad det är att vara mamma på riktigt;) Att man själv inte är i första rummet längre, känns bra på något sätt. Men jag är trött nu och vill sova!!!

Men det går inte för jag har två dagar på mig att slutföra ett års bokföring..pust..med strulande program! Hatar datorer ibland.

Det är dock för en god sak. Har vi tur så kanske vi äntligen får flytta här ifrån!! Ropar inte hej ännu, utan bara hej igen bokföring..för jag måste få fram lite rapporter..

Inga kommentarer: