lördag 16 januari 2010

På västfronten allt nytt!

Nytt för dagen är mina sprillans nya 36 år. Jag bär dem stolt som ett vackert guldsmycke nära hjärtat. De senaste årens tillägg har liksom bara smugit sig på, helt plötsligt är man närmare 40 än 30. Bring it on. Livet blir bättre med varje år. Inte alltid gladare och lyckligare, men ändå bättre. Lugnare. Andra prioriteringar. Barn. Nya insikter. Lite mer visdom inbillar jag mig att åren bär med sig också;)

Mer nytt är flytt! Äntligen ska vi packa ihop vår 2:a och packa upp den igen (redan 1 mars!) i en 4:a i ett jättemysigt område. Nära Göteborgs hjärta, älven. Ser mycket fram emot promenaderna, besök på det superbra konditoriet i närheten. Ser också fram emot kvällar på braiga restauranger inom promenadavstånd och ett glas kallt vitt vin på verandan i utsiktsrummet en ljum sommarkväll, medan vi tittar på båtarna på älven...mmm

I fredags träffade jag min nya barnmorska på min nya MVC. Fick lyssna på pluttens hjärtljud och det var fasligt mysigt.

Så för en gång skull. På mycket länge. Kan jag säg att på västfronten allt nytt. På västfronten är allt väldigt bra!

2 kommentarer:

Minimalla sa...

Grattis till dig och dina år! Grattis till flytten, det låter härligt. Och inte minst grattis till härliga hjärtljud. Här har bm tyvärr fått direktiv att inte lyssna på hjärtat innan v.18+0.

Kram!

Ulrika sa...

Härliga nyheter - snacka om 'gött flow'! Unnas dig verkligen!
Så spännande med ny bostad, låter skönt att bo så centralt!

Ha det fint!
Kram!