torsdag 27 maj 2010

Stor bebis?!

Idag var det dags för ett tillväxtultraljud till. Har ju varit liiite orolig i veckan sedan sista måttbandsmätningen hos BM hade planat ut..Igår mätte hon dock om och då hade magen vuxit 2cm till, så det kändes ok att göra UL idag och det kändes ganska lugnt. M tycker fortfarande att UL är riktiga rysare och förväntar sig alltid bilder på bebisar utan hjärtslag..Guila var med också och hon gillar inte när mamma ligger på den där sängen och blir petad på av doktor T.

Allt såg dock bra ut!! Hon ligger på 15% och viktskattningen är nu ca 2500gram..om hon fortsätter växa i den takten så är det väl inte omöjligt att hon kommer ligga på närmare 4 kg..hoppsan sa;)

Inte så långt kvar nu!? Hur hände det? Jag har ju inte ens hunnit vänja mig vid att vara gravid ännu..Dags att göra det tror jag;) Aj aj nu trycker hon ut hela ryggen mot magen där inne, inte helt skönt..men fantastiskt att tänka att jag klapapa min lilla tjej ryggen! Min mage blir ofta stenhård och jag tappar andan en stund, hoppas det betyder att jag inte kommer gå över tiden. Vi håller tummarna för det.

Idag kom M´s kompis på besök fr England och han stannar hela helgen, ska bli kul att ha honom här. G blev genast förtjust över sällskapet och visade alla sina bästa leksaker. Hon dansade tom lite för honom och när han ville rita med hennes kritor så blev hon nog lite kär;)

Skönt med en människa till som kan hjälpa till med underhållningen i helgen;)

Dags att sova, eller i alla fall lägga huvudet på kudden och hoppas att John Blund har adressen idag..

Inga kommentarer: