söndag 12 april 2009

En liten klump i halsen..

Känns lite mycket idag. Ovänner med svärföräldrarna, vilket bidrar till den största klumpen så klart..sedan är det mitt kusinbarn så klart, men den klumpen är ju ren och skär sorg inför vad som håller på att hända. Sedan känner jag mig lite nedstämd för att det hela tiden blir fler änglaföräldrar och efter kontakt med nydrabbade så blir jag ledsen då jag vet vilken avgrund de befinner sig i och jag önskar att jag kunde ta bort det för dem.

Svärföräldrarna..ibland önskar jag att man bara kunde stänga av dem, låtsas som om de inte fanns, men de är ju familj, släkt, blodsband, men i detta fall är vatten tjockare än blod..


Tur att Guila finns!! Hon är verkligen solskenet i vårt liv, när jag tittar på henne, när jag tar in att hon är här, så försvinner svärföräldrarna, bokslutet, deklarationer och annat. Hon är så duktig nu, sover åtta timmar timmar, alltså hela natten! Vad har vi gjort för att förtjäna en sån go unge?! Hon äter bra och växer bra. Hon vaknar med ett leende på den lilla pussmunnen och verkligen leker med oss och sina leksaker nu. Helt otroligt så fort det går och så stor hon har blivit vår dotter, vårt allt.


Ikväll har hon varit lite ledsen, kräkig och övertrött, men så fort klockan blir tio, så är det godnatt. Då sover hon för natten, eller hon har gjort det ett par nätter i rad nu och jag börjar vänja mig vid rutinen;) Gud vad vi älskar henne vår vackra lilla tjej. Tänk att hon har ändrat så mycket på så kort tid. Hon gör livet inte bara värt att leva, men vackert också. Helt otroligt!


Mina älsklingar

3 kommentarer:

Linda sa...

Hej, har ett tips på dikt till dopet som vi använde:



Gud, vi tackar dig för våra barn,
för upplevelser och erfarenheter,
som vi får genom dem.
Idag ber vi till dig för Zion,
att du skall skydda och bevara honom
och lysa honom med ditt ljus
på hans upptäcksfärd genom livet.

Tack för Noah och den glädje han ger oss.

Tack också för Melvin,
vår son som bor i din famn i himlen
och för det vi har lärt oss om livet
genom hans korta stund ibland oss.

Tack för gåvan du har givit oss
genom våra barn
och för förtroendet du har visat oss
som fått ta emot dem.

Ge oss nu ömhet, fasthet och lugn
och hjälp oss så att ge kärlek
vidare till de barn som vi fått ansvar för.
I Jesu namn, Amen




Kram Linda

tulpan sa...

Äh vad jobbigt med svärisbråk. Gäller det dopet?
Jag hejar på er!
Kram

mrsjones sa...

tack för fin dikt!

ja det gäller dopet, som tydligen är en olägenhet för dem..ja du förstår ju..