onsdag 1 april 2009

Så var det det där med tiden..

Den är ofta knapp och dagarna bara springer förbi. Guila växer och utvecklas i raketfart och nu är klockan 20 över ett igen och jag har inte lyckats gå och lägga mig ännu..vilket betyder att Guila redan har sovit i två timmar innan jag ens lyckats komma i säng...så även om hon sover till duktiga fem, så får jag ändå bara 4 timmars sömn.

Tid har aldrig varit min grej, att leva efter den, att passa den, att få den att räcka till. Ibland vill jag frysa den så jag kan spendera fler vakna koncentrerade minuter på vår tjej. Jag längtar efter henne när hon sover och varje morgon är som ett nytt hej! Det nya nu är att le när hon vaknar. Hur fantastiskt är inte det?! Min vackra dotter firar av ett leende det första hon gör när hon ser mig. Snacka om att ett modershjärta kan fullkomligt svämma över av kärlek och stolthet.

Jag hör att hon låter inne från sovrummet, men hon sover ändå gott, hon bara drömmer..tänk att de små också drömmer, jag kommer nog aldrig sluta att facineras av allt som händer. varje dag är det ny mark som bryts, en riktig upptäcksfärd tillsammans.

Skulle kunna skriva metervis om alla våra upplevelser hittills, men jag inser att jag måste springa i säng nu för att inte missa fler dyrbara minuter av sömn, för ack så dyrbara de är!

M är i stockholm denna veckan, så vi är allena, men vi lyckas som vanligt fylla dagarna av grejer att göra. På dan idag var vi hos mitt kusinbarn, som bara blir sämre och sämre. Jag vågar inte ens med ord beskriva hur det är med honom nu, det är bara för hemskt. Hans mamma, min fina, starka kusin ska i alla fall bli Guilas fadder. Vi kan inte tänka oss en bättre lämpad människa än henne! Varit lite orolig för att fråga henne nu, när hennes egen pojke är på väg ifrån oss, men hon blev glad och ville gärna blir fadder. känns bra. De hemmasnickrade dopinbjudningarnar är klara och på väg att skickas. Vad jag är överambitiös ibland, en helt galen tidsoptimist! Jag kan tillägga att det är de korten som har hållt mig vaken två nätter i rad, inte min goa tjej! Jag måste sluta med sånt där fix och grejs. Jobbmailen har smugit sig in på min dator nu också..ja ja, thats life.

Nej nu säng och tumhållning för att Guila har bestämt sig för sovmorgon imorgon;)

1 kommentar:

Marie sa...

Ja det är mycket som ska hinnas med när man får en stund över för sig själv... Hade också konstiga prioriteringar iblan - men klart är ju att sömnen absolut är nödvändig även om man går på extra hormondos under amningen :-)
Skönt att höra att ni mår bra!
Här är allt bra och Ebba har fått två tänder :-D

Sköt om Er och pussa söta Guila
Tänker på ditt kusinbarn och hans familj....
Kramar i massor