måndag 22 februari 2010

Lillasyster

Fick se henne idag igen. Kände mig inte bekväm med att få BF framflyttat en hel vecka. Tankar om dålig tillväxt började genast snurra i huvudet och vid besöket hos BM idag bad jag om ett UL till. Det är väldigt annorlunda att be om UL på MVC från specen där jag gick förra året..Som natt och dag..Tyvärr. Jag är ju en ganska bestämd person och lämnade inte någon öppning för diskussion och även om BM satt där med huvudet på sned och gärna ville förklara att de är restriktiva med Ul nu, så förstod hon ganska snart att jag inte frågade, utan sa att jag ville ha ett;)

Det var superskönt att få se lillasyster igen! Hon blir mer och mer verklig nu och jag längtar efter henne! Det var kärlek när jag såg henne sparka omkring där inne. Jag känner henne varje dag nu. Tror hon blir lika vild som sin syster. En storasyster som inte var lika imponerad av att sitta i det dunkla rummet och titta på sin lillasyster på skärmen;) Efter att hon fick låna mammas halsband gick det genast mycket bättre.

Efter Ul:et kände jag mig mycket lungnare och lyckligare. Hon flyttade fram mig igen, efter mycket noggranna mätningar! 20+3 idag och BF 9/7. Nu börjar det bli ordning på torpet igen. Barnmorskor är överlag mer noggranna på UL än läkare, det är min erfarenhet och min erfarenhet av UL är vid det här laget ganska stor..tyvärr kanske man kan säga. Själv tycker jag att det är skönt, det ger mig en känsla av kontroll.

Idag är läget bra. Jag är i kontroll just nu. I alla fall över graviditeten;) Vad som inte är lika kontrollerat är flytten om en vecka! Vi har börjat lite smått idag och jag försöker övertyga mig själv om att det nog inte blir så mycket ändå.. Det här blir ju lugnt säger jag till mig själv. Jag låtsas inte om källaren och öppnar garderoberna väldigt försiktigt..;)

Om en vecka har vi fler rum och hiss, halleluja!

4 kommentarer:

Marie sa...

Är ni i Sthlm nått?

Vill ses :-)
Kram

mrsjones sa...

Hej vännen!

När det blir lite bättre väder vågar jag mig nog upp igen;) Har lite foglossing denna gången och jag hoppas att det inte blir sämre..men innan bebis kommer hoppas jag på en sthlmstripp!

Nyfiken på hur det känns att vara arbetande mamma och hur det går med ert hus!! Och på Ebba så klart!

kram!

Marie sa...

Hör av dig, jag är ju ledig på fredagar! Vore kul att ses så berättar jag ALLT :-)
Kramar

Elin sa...

Hej, läste berättelsen om Dylan på anglabarn.net. Jag bölade hur många gånger som helst. En så sorglig historia, men även vacker på något underligt vis.

Klickade mig vidare till denna blogg. Blev så glad för er skull att Dylan har fått ett syskon och har ett till på g.

/En som skulle blivit mamma för första gången i september..