lördag 6 mars 2010

Flytttrött

Hjälp! Vart tar tiden vägen? Tyckte den var knapp innan flyttlasset i måndags, men nu är dagarna löjligt korta. Vad som blir längre och längre är smärtan i höfter och ben. Idag var det dags för flyttstädning i gamla lägenheten och vi får väl se om jag kommer ur sängen imorgon..

Nattade Guila och det tog nog tjugo minuter att komma upp ur sängen och sedan fick jag stå och stampa igång kroppen och liksom hasa mig in i hennes sovrum och på ett inte speciellt mjukt sätt hamnade hon i alla fall på kudden till slut. Stackars liten. Hon tyckte inte alls det var kul att städa idag..Hon och pappa fick ge sig ut i affärerna istället.. Älskade lilla solstrålen.

Tänkte igår kväll på (när jag krashlandat i soffan) hur annorlunda denna graviditeten är från Guilas. Får nästan dåligt samvete över hur lite jag hinner tänka på lillasyster i magen. Inga magbilder, ingenting! Ska ta tag i det nästa vecka! Tillsammans med bokslut, inflyttningsgrejer och allt annat. Det är samtidigt väldigt skönt att redan vara i v 23 utan att ha hunnit blinka och utan att hinna vara så orolig.

Jag längtar efter lillasyster nu. Tänk att få se dem leka ihop så småningom. Eller jag hoppas ju innerligt att den bilden får bli sann! Två små systrar, så nära i ålder och förhoppningsvis goda vänner. Undrar så hur hon kommer att bli. Hur hon kommer se ut? Blir hon lik Guila eller blir helt annorlunda? Hur hon än är, så är hon redan älskad och vi längtar efter henne!

Tänk vad annorlunda livet blev. När det nu inte blev som det skulle är jag ändå glad att det blev som det blev..Alltså att jag har två små tjejer! En vilding som klättrar på glyttkartonger, stolar och dammsugare..och en i magen. En liten rosa dröm till;)

Allt nytt igen på västfronten och igen är allt gott. Ja förutom min ömma stackars kropp då..

Tre graviditeter på lika många år börjar ta ut sin rätt..med all rätt kanske..

1 kommentar:

Kevin Peterson sa...

Tjena angela, va kul! fixat lite med bilderna på Guila , vart skall jag skicka dem? glömmer alltid adressen?