söndag 21 mars 2010

Energi

Nu känns det bättre med energinivåerna igen! Guila har tagit två sovmornar på raken till kl åtta, jippie! Hon ville dock inte somna kl sju kvällen innan, men vad gör det när man får sovmorgon;)

Idag har jag jobbat mest hela dagen, men känner mig nöjd med det. Tom de där jobbiga, tråkiga, svårfixade mailen är borta ur inkorgen. Äntligen!!

Stängde in mig på kontoret hemma men blev ideligen störd av en uttråkad liten tjej;) Pappa försökte så gott han kunde, men eftersom små tjejer allra mest vill vara på ställen de inte skall vara, så blev det ett par avbrott under dagen. Ganska skönt. När jag inte är med henne, även om jag är hemma och jobbar, så saknar jag henne. Måste liksom ha ett antal Guilatimmar per dygn för att må bra. Även om egentiden (även om det blir jobbtid) också är skön.

Tänkte idag, när jag bar omkring på henne en stund och gosade, hur fantastiskt att hon är vår. Vår solstråle och käraste lilla tjej. Att hon får mycket kärlek är klart, men hon ger så fantastiskt mycket tillbaka. Hon kramas och gosar och tittar på en med de där stora ögonen och liksom bara säger mamma jag älskar dig! Lika god som hon är lika bestämd är hon. Egen vilja i stora mått. Det är superhäftigt men visst är det tålamodsprövande också, speciellt vid matdags de dagar hon bara bestämt sig för att inte äta. Eller rättare sagt inte äta det som serveras..hon sitter där med munnen åtsnörpt lika hårt som en mussla och bara tittar åt andra hållet..en riktig liten jäkelunge ibland. Tredje rätten brukar falla henne på läppen, då har jag gett upp och hon får gröt eller annat lätt och käckt och då äter hon minsann. Hon vet vad hon gillar och inte gillar..precis som sin mamma antar jag;)

Tänk att vi ska få en till sådan där liten tjej! Om allt går som vi hoppas. Jag ser dem två tillsammans framför mig redan. Två små systrar. Jag känner mig överväldigande tacksam och lycklig inför den bilden. Tänk. Snart är hon här.

Det betyder att sommaren snart är här också. Om 15 veckor är det början av juli. Om 15 veckor är det BF..hjälp;)

Inga kommentarer: