onsdag 17 mars 2010

Att gå på ångor..

Jag vet inte annars hur jag ska beskriva de sista dagarna annars..för inte går jag på bra sömn i alla fall, är glad om jag lyckas med fem timmar per natt. Sover lätt som en fjäder (ja det är sömnen som är lätt inte jag..) inte så konstigt när man måste upp o kissa på nätterna och lyssnar som en hök efter minsta ljud från Guila. Vid fyra fem snåret brukar hon säga typ öhhh och vips så är hon i vår säng;) hon sussar gott vidare, men jag ligger och försöker undvika sparkar från vår Pippi långstrump, med en arm som sover och ökentorr mun.

Så vart kommer energin från? Började trött, men ju längre dagen gick ju mer speedad blev jag.

Dagens ordning:

Upp med tuppen kl sju (tuppen är då Guila som varit vaken sen strax efter sex..)
Tog fram kläder, vek undan tvätt.
Frukost för Guila.
Våfflor till oss..!halv åtta..;) Ja ja så är det när man är gravid
Gjorde oss i ordning (mannen skötte sin egen morgondusch)
Packade lunch (som jag förberedde igår vid 23..)
Packde skötväska
Iväg till jobbet
1 års bokföring på knappt tre dagar..
Blev hämtad vid 14
Åt lunch i stan med Guila o man (goda burgare fån Beefeters..)
Sedan till vän för fika och barnlek
Hämtad 18
Hämtade en vän på vägen
Hem
Tapasätning
Nattning
Och nu sitter jag här kl 21.25 och funderar på hur jag ska varva ner..
Ska jag, som jag borde, avstämma lite bankkonton och betalningar och som jag egentligen måste, avstämma kundkontra..eller blir det soffan med glass

hmm..blir trött bara jag tänker på det! Nej, det får bli en snabb glassintagning i soffan, innan säng och bok, bara liiiite TV.

Imorgon blir det universeum, ska bli kul!!

Undra när man får sova igen föresten? Kanske har min kropp vant sig vid lite sömn nu och liksom anpassat sig;) Inser att sömnen kommer förbli en önskedröm de närmsta åren..kanske ska önska mig lite i julklapp!

Godnatt jord!

2 kommentarer:

Marie sa...

Jag hade fått uppfattningen att Guila sov bra!?
Annars kan jag bara råda dig att ta det lite lugnare... Jobb måste man ju sköta, men umgänge kan man skjuta på! Sköt om Dig vännen - man måste inte allt!!!

Kramar

mrsjones sa...

Tack och du har rätt!
Jo hon sover el har alltid sovit väldigt bra, men sedan en liten tid, så vaknar hon gärna en gång och även om hon snart somnar om, så är det jag som har svårt att sova. En bieffekt till graviditeten tror jag.

Hoppas ni mår bra!

kram!!