tisdag 1 juli 2008

Ärtan lever!!!!













Vår bäbis lever! Den har växt och faktiskt blivit dubbel så stor som sist. Hela 1,18 cm är den nu och hjärtat slår! Vilken pärs det är innan man får se hjärtslagen, hade börjat fundera på hur det skulle gå med skrapning nu när det är semestertider..Men det behöver jag inte fundera på längre! Jag vill klättra upp på ett högt berg och skrika ut till världen! Jag är gravid! Vår bäbis lever! Vilken energi man får när man mår bra, det liksom spritter i hela kroppen och tårarna är nära hela tiden också. Fast bra tårar. Fast lite räddtårar också...för det kan ju ändras vid nästa ultraljud, dn tanken hänger liksom över allt som en blöt yllefilt. Men jag ska försöka att inte bry mig om den där äcklig filten idag! Idag är en bra dag, en fantastiskt dag, idag är jag gravid och idag är jag lycklig!!

Ringde special MVC idag och gnällde lite på dem igen, har läkaren inte hört av sig innan fredag, så ska jag ringa igen... Bokad ei alla fall in ett KUB nu, det blir den 7 augusti på Barnmorskegruppen, de var trevliga och fattade läget. Kan jag inte gå hos spec MVC nu undre sommaren så kan jag ev gå hos dem i alla fall. Det börjar bli lite mer ordning nu, så den oron har släppt lite nu i alla fall och man får vara glad för det lilla, elller hur?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nä men gud vad söt! Den är ju faktiskt lik den på din widget!

Kram

Anonym sa...

Världens finaste lilla ärta! Häftigt att se hur h*n utvecklas på din widget! Kram!!