måndag 30 juni 2008

Ultraljud imorgon...

Hjälp då var det dags igen imorgon, ytterligare ett ultraljud, ytterligare en sömnlös natt fylld av konstiga drömmar. Som tur är så ska vi till läkaren tidigt, redan8.20, så jag har ju knappt hunnit vakna då och jag hoppas att panikkänslorna är lite yrvakna då också och inte hinner förgifta mig.

Längtar efter att få se ärtan, som vi hoppas har växt till sig rejält. Men bara åsynen av en ultraljudsapparat får mig att må illa, hela kroppen blir en stor knut. Vet ju att tårarna kommer forsa så fort jag hamnar i stolen.

En del av mig är säker på att vi kommer få se en livs levande filur där inne imorgon. Jag mår ju illa. Varje kväll spenderas i sängen gungandes fram på en båt, jag lovar att den rör sig, för hur kan jag annars bli så sjösjuk? Den mesta mat luktar illa, min stackars man luktar till och med motbjudande ibland (älskar dig, vet att det inte är lätt nu;) Till och med min egen kroppslukt irriterar mig..som sagt inte lätt nu;) Jag kan se att magen har växt, den putar redan! Det moler ibland. Mitt ansikte har en mer röd färg. Ja, jag känner mig gravid helt enkelt.

Den andra delen inbillar mig att jag mår dåligt för att jag bara mår dåligt, att alla dessa symptom kan vara en konspiration, eller kvarlevor efter ett mised abortion..

Ja rationell är man inte. Logiken i allt är som bortblåst. Mitt liv styrs av nycker, infall och känslor. Enbart! Inte mycket som biter på mig nu.

Har gjort en pakt med mig själv att börja varje morgon med att bestämma mig för att ärtan mår bra, att den lever att den kommer att födas levande! Om jag börjar så, så är det ju i alla fall en bra början. Kanske slutar dagen till slut så också? Kanske kan jag tro att graviditeten slutar så också då. Jag har ju en ganska bra övertalningsförmåga, ska se om jag lyckas på mig själv;)

Inga kommentarer: