måndag 23 juni 2008

Sjösjuk

Rys..har känt mig åk eller sjösjuk ett par dagar, fort jag mår dåligt så tror jag att jag håller på att bli sjuk..men så kommer jag ju ihåg, aha det måste ju vara graviditeten, vad bra!

Skönt med symptomerna denna gången, varje dag som jag känner någonting litet någonstans i kroppen, så försöker jag tänka att OK, men då är allt bra! Nu är det ju inte helt sant, för det kanske inte blir bra bra till slut, men just då är jag gravid i alla fall. Vid mina tidigare missfall och missed abortion så har symptomen ganska abrupt avstannat, så just nu får symptomefterkännandet fungera som en graviditetsbarometer. Man kan ju inte ha ultraljudsapparater hemma, tyvärr, så då får man ju hitta på nåt annat sätt.

Nu har jag i alla fall inhandlat Sea Band på Apoteket. Små svarta svettisband med vita plastkulor på som man trär på handlederna, kulan trycks då in på nån akupressurpunkt och ska funka mot åksjuka och grav.illamående..hmm vet inte jag..känner mig ganska åksjuk ändå, svårt att läsa på skärmen blir liksom sämre då..men vem vet det kanske hade varit sju resor värre utan, just nu ska jag ge svettisbanden en chans i alla fall.

Inga kommentarer: