tisdag 24 juni 2008

Den smygande oron

Usch, idag känns allting konstigt. Kan ha varit för att jag igår sagt att allt känns så bra, att jag inte känner mig så orolig som jag trodde jag skulle göra, att jag trodde att denna gången kanske det skulle gå bra..Nu kommer den där elaka skrockfulla sidan fram, som viskar i mitt öra att så där skulle du inte ha sagt för då kommer du bli motbevisad, igen. Känner mig helt irrationell idag faktiskt. Känner mig nog lika gravid idag som igår, fast idag har en liten ångestkänsla bitit sig fast i mig och ångest är inte rationellt, inte alls en försonlig eller ens komminukationsbar känsla. Den liksom bara naglar sig fast och läcker och sipprar in i allt annat medvetande. Nu vill jag bara slänga mig på telefon och boka till för ultraljud någonstans, kan sätta mig i bilen i timtal bara för att få komma in någonstans. Försöker hålla de känslorna i shack men det går ju fan inte, inte alls bra idag. Får nog djupdyka in i jobbet för att bli lite distraherad. Magen är full av fjärilar (och jag hoppas den är full av vår ärta också) De tär banne mig inte lätt att leva ibland. Visste att dessa orosdagar skulle ploppa upp titt som tätt, men redan?!

Får fundera ut en plan..just nu vill jag bara ha tag i någon på sjukhuset som kan boka in en tid för inskrivning, men det är ju helt omöjligt! Tänker inte ge upp, men ansiktsmusklerna har nog börjat rycka lite känner jag, oron sätter sig ju överallt..rys..



Vår ärta fick sin första pekbok igår, den är underbar! TACK min vän! Ärtan blev glad och ärtans pappa med! Han har börjat fantisera om ärtan nu, igår fantiserade han om att visa ärtan boken. Gud vad jag hoppas att det blir så!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å vad det suger att du fått dyka ner i hålet. Skit-oro. Jag hittade också ett svart hål att hoppa ner i idag. Jag blev dock lite glad av att hela familjen gillade Pyttelitens bok.
Stor kram

mrsjones sa...

Ja vad är det här för hemska hål som bara uppenbarar sig plötsligt? Har börjat hitta upp ur mitt nu, hoppas din oro har släppt lite också.

Ja boken är såååå söööt! tack!