torsdag 19 juni 2008

Som ringar på vattnet

Som ringar på vattnet följs vi åt.
En tanke föder en annan, som föder en annan,
som bildar en helhet, som bildar ett liv.

Sida vid sida, mot alla odds.
Födda i världar skiljda av hav.
Skiljda av år. Skiljda för att mötas.

Mötas för att aldrig skiljas.
Dag följer natt, följer dag, följer natt.
Hand i hand, steg vid steg, ditt andetag är mitt.

Två kroppar. En själ. En själ som leder oss båda.
In i natten, till nästa dag, alltid tillsammans.
Min fot sätts framför din, som följs av din, alltid.

Jag tänker, du säger, du hoppar, jag följer.
Som ringar på vatten har en källa,
så är min källa din, och din källa min.

Vi följs av ständig vinter, som kanske nu möts av vår..
Din arm runt min midja, ditt huvud mot mitt.
Våra tårar som förenas, din hand som smeker min kind.

Det liv som växer inom mig är ditt och mitt.
Av kärlek, av sorg, av längtan är du född.
Liv som ger liv, som ger liv, som ger liv..

Som ringar på vattnet.
Som en sol på natten.
Som själar som får frid
Som ringar på vårt vatten.

Väntar vi på dig..

Inga kommentarer: