fredag 27 juni 2008

Idag är en bra dag!

Baby With BearBeating Heart

Idag fick vi meddelandet att en forumvän fått sitt efterlängtade barn! En liten tjej. Efter en sängliggande graviditet med mycket oro har de äntligen fått träffa sitt levande barn. Det är så STORT! Deras lyckobubbla måste vara helt rosaskimrande, kanske saknar de sina förlorade barn extra idag också, för det är så jag tänker att det blir... Men att få läsa de goda nyheterna ger mig hopp. Hopp om livet, hopp om ärtan i magen. Ett kvitto på att det kan gå bra. Trots allt som hänt så kan man få ta med sig ett levande barn hem från BB. Svårt att förstå, svårt att föreställa sig att det går. Men det gör ju det! Varje vecka får någon som sitter i samma båt som oss barn med sig hem! Mitt hjärta spritter och hoppar till av lycka då.

Kanske, bara kanske är det så framtiden kommer se ut för oss också?! Det är en låååång väg dit, men tänk om vi kommer få en sådan där rosaskimrande bubbla också?! Min man sa igår att vi planerar fram till januari el februari, tills graviditeten tar slut, sedan vet man ju inget längre. Föräldrarskapstanken tornar upp sig där borta och vi känner oss lite vilsna. Vi har ju fått barn, men inte fått ta med det hem..vad gör man då? Jag sa att vi bara älskar det, allt annat löser sig.

Så får det bli, vi börjar med massor av kärlek så får blöjbytena komma av sig självt;) Tänk om! Vilken svindlande underbar tanke..

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tror att du har helt rätt, det är att våga älska de små liven även om det kan göra så förb. ont att mista dem, som är grejen. Byta blöjor är sekundärt.
Kram!