torsdag 19 juni 2008

HJÄRTSLAG!!!!

SmileyCentral.com

Jag vill pussa hela världen just nu!! Vi fick se starka hjärtslag på skärmen! Vår miniärta lever! Den lever idag! Tjohoooooooooo! Jag är helt utmattad för vilken jäkla pärs det var.

Kom in i det hemska väntrumet på reproduktion, där alla sitter och stirrar in i väggen..rys..
Vi väntade och vi väntade..läkaren var 40 minuter sen! Gud vad jobbigt det var! För varje minut som gick, ju starkare blev ångesten, ju mer säker var jag på att allt skulle gå åt helvete, igen. Sprang på toa för att nervöskissa varje kvart. Till slut kom hon och visade in oss i rummet, jag fick kämpa med klumpen i halsen. Hon sa vi tittar väl direkt då, hon gick och hämtade nåt papper och jag gick bakom skynket och tog av mig. Min man småsprang på stället, först ville han inte komma in bakom skynket, sedan kom han in och rynkade på pannan argt och sa, nej jag vill inte, jag vill inte se igen! Men gå ut o sätt dig då fräste jag. Han yrade en stund och satte sig sedan på den vanliga stolen brevid mn giljotinstol..vi väntade på att få huvudet avhugget.

Läkaren kom in, satte på maskinen och tittade. Jag höll för ögonen och grät. Min man tittade, hon tittade, jag tittade till slut och såg först en tom hinnsäck, sedan något. Satte händerna framför ögonen igen och forsatte gråta. Men där är starka fina hjärtslag sa de båda, vart då? sa jag. Där pekade de ivrigt. OK sa jag?! Tårarna ville inte sluta rinna. Min man stod nu brevid mig, tårögd han med, han klappade och pussade på mig. Där är den! Hjärtat slår!

Läkaren flyttade tillbaka mig några dagar igen, 6+0 blev det, hon sa att du blev gravid senare än du tror. Snart har de flyttat tillbaka mig innan jag blev gravid känns det som;) Men det gör ingenting om jag är gravid i hundra år! Bara den får födas levande, då väntar jag gärna lite extra.

Fattar ingenting, fast jag ler nu. Småflinar känner jag. Känner mig LYCKLIG!!! hoppas lyckan får vara nu. SNÄLLA! Pust..idag blir det take away..hungrig som en varg..det får bli italiensk mat idag. Bucatini Amatriciana.mmmm

Först ska vi till Dylan. Vår älskade bästa lille kille och be honom vaka över ärtan. Gud vad jag saknar honom, speciellt idag..han var ju också en ärta en gång, som blev ett barn, som blev en ängel..

1 kommentar:

Anonym sa...

Underbart med starka hjärtslag!
Jag är så glad för eran skull!