torsdag 19 juni 2008

Dags igen...gulp..

Klockan två i eftermiddag ska jag hoppa upp i den där stolen igen och se om och hur mycket ärtan har växt. Jag kan inte beskriva med ord hur mycket jag hoppas, vill och önskar att vi får se ärtans hjärtslag denna gången. Vilken lycka om den har växt för då kanske, bara kanske är vi på rätt väg denna gången. Tanken på att vi kanske får med ett barn hem från BB denna gången är svindlande underbar. Sååå långt fram i tiden, men jag kan inte låta bli att tänka på det. Föreställer mig ett barn som ser på oss, som skrattar så där ljuvligt där man blåser det på magen. Att det ligger mellan oss i sängen och sparkar med benen och att vi bara kommer ligga där och stirra på vår son eller dotter i timtal..

Oj, som sagt det är en önskedröm. Fast en dröm som ändå tycks bli en självklar verklighet för de flesta andra föräldrar. Jag hoppas så att vi en gång får bli de där andra föräldrarna..

Hjärtslag är en bra start! Drygt tre timmar kvar..

1 kommentar:

finnjonna sa...

Och hjärtslag ska du får se! Ska tänka på dig i em!

Och så är du utmanad :-)

Kram!