måndag 16 juni 2008

På grymt dåligt humör!!

Fan idag kokar det i huvudet på mig, började så fort jag kom till jobbet imorse. Måndagar säger jag bara, då kommer alla griniga kunder ut ur garderoben och ringer och gnäller. När man sedan jobbar fram svaren de vill ha, ja då går det inte att få tag i dem ¤#&!¤"%!¤¤%# säger jag bara. Sedan har jag några saker oplockade med en anställd också, har uppfyllt större delen av tankeverksamheten i helgen och ju mer jag tänker på kraven ju mer förbannad blir jag. !¤#%¤#%¤#¤%¤%¤"!!! säger jag om det! Han kommer nog att bli lite förvånad på lönesamtalet om två veckor. Folk vill gärna ha så mycket som möjligt, fast de glömmer lätt av att ge också...Fast det spelar ingen roll, jag är chef och jag måste vara professionell, det är alla anställdas rätt att bli bemötta bra, vad de än frågar om. Bra stämmning är viktigt. Men det gör mig inte mindre arg och besviken just nu..

Hmm vad har jag mer att gnälla på idag. Jo just det byråkrati!! Avskyr att jobba med kommun, stat och EU. De ska ha miljoner papper faxade, plus reg.bevis, plus, kontoutrdag, plus f-skattsedel, allt för att förklara att man behöver byta glödlampa typ..pust! Eftersom jag och byråkrati och auktoritet är som elektrisitet och vatten, så tänker jag inte faxa dem någonting. Utan de får tillbaka sina trasiga grejer så kan de laga dem någon annanstans! Så det så!

Ahhrrggggg hjälp hur jobbigt är det inte att vara arg hela tiden! Graviditet = konstant PMS!
Hej jag heter Angela, jag är gravid och jag är förbannad! Var trevlig mot mig annars blir jag ett monster! Ett fräsande, spottande, uppfostrande monster till råga på allt;)

1 kommentar:

Linda sa...

Kram! Hoppas du känner dig lite bättre snart!