onsdag 10 december 2008

Bilder & Reflektioner

Blev stående och gloende på magen igår i spegeln. Tänkte på det ofattbart stora och fantastiska i att bära ett barn. Kommer aldrig att sluta fascineras av hur vi är skapta som kan skapa ett liv tillsammans och sedan baka bebisen i flera månader inombords. För att sedan föda det barnet ut i världen, till en egen människa med egna tankar och liv. Wow, jag blir helt andlös..

Jag och Guila hade en lång stund tillsammans igår, bara hon och jag. Mor och dotter. Jag är hennes för alltid och hon är min. Jag undrar om hon kommer föredra elektriska tåg framför dockor, eller dansa istället för fotbollen som jag sprang efter i flera år..Inte vet jag, men jag ser fram emot att se henne växa och göra egna val.

Bilder från vår stund igår:














En magbild 31+2:














Veckan har hittills gått snabbt och det är äntligen torsdag imorgon och då kommer M hem! 22.10 ska vi hämta honom på Landvetter. På fredag blir det inte mycket jobbande, utan det får bli mest matlagning, då vi har minijulfest på jobbet på kvällen. Vet inte riktigt hur vi skall hinna allt..antar att jag får göra matjesillstårtan imorgon eftermiddag och handla lite kanske.. Har varit fullt upptagen med jobbet och har inte riktigt märkt att fredagen nästan smygit sig på redan..Ja ja det får bli som det blir.

Nu, glass, TV, salta joysticks och sedan säng och några sidor ur Att föda..perfekt!

Jag måste visa något helt underbart! En bild på bebishår;) Var och fikade hos en god vän och hennes två månaders underverk idag. Så underbart hoppfullt att få snusa på en bebis en stund. Eftersom det inte är min bebis så vill jag inte lägga ut några bilder så klart, men lite hår går nog bra. Kolla fluffmohikanen;) naawww så go!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh så fin magen är - som alltid!!!
Växer gör den allt ;-)

Hoppas det går bra med alla förberedelser inför julfesten och att den sen blir lyckad!
Kramar i massor

PS super söt bebiskalufs :-)

Anonym sa...

Jag gillar verkligen att du säger "vi", att det är du och Guila som åker och hämtar M.
Hoppas att julfesten blir kul!
Kram!

Ulrika sa...

Jätte jättefin mage!! Hur knäppt det än låter så saknar jag min gravidmage!! Jag har försträngt foglossning, halsbränna och sömnsvårigheterna! Och jag kommer på mig med att stryka handen över magen... men upptäcker att den bara är mjuk och degig hi hi!!

Många kramar!!

Anonym sa...

Ja, vilket svindlande mirakel det är att få baka ett helt nytt litet liv inom sig! Det har sina fördelar att vara kvinna ;-)

Anonym sa...

Kram på dig gumman :)