måndag 15 december 2008

Trött, skelögd men glad.

Hjälp vilken helg det har varit. Det har verkligen gått i ett. Det började redan i torsdags. Jag jobbade ganska länge, sedan åkte jag och tvättade den smutsiga bilen, handlade lite inför fredagens julfest på jobbet och hann precis till Landvetter kl 22 för att hämta maken. Jag blev då sittandes på en bänk i vänthallen, för höfterna hade för länge sedan tröttnat på mig. Trevligt välkomnade;) Inser att jag inte ska köra bil så långt längre heller. Får gärna sammandragningar medans jag kör bil, ibland tappar jag liksom andan av dem och det hjälper ju inte att jag kör fel (för jag har tankarna någon helt annanstans..) och blir stressad över det..

Fredagen innebar maratonlopp i mataffären, hos fiskhandlarn, och sedan SM i matlagning på tid!
Skinkan griljerade jag på morgonen innan vi gick ut så den var i alla fall klar. Sedan blev det matjesillstårta som behöver 3 timmar på sig att stelna, räksnittar, köttbulls och prinskorvsstekning och lite annat. Kl sju skulle våra kunder komma, kl sex var vi på jobbet för att ställa i ordning..Det blev i alla fall en trevlig och ganska lugn kväll, trots gratis bar:) Vi hade tonat ned det lite i år, för jag kände att jag bara inte orkade ha full fest. Annars brukar de stanna till minst kl 3 och dansa runt och ägna sig åt pubertala skämt. Det är ju bara män...;) I fredags rullade de sista ut kl 1, lite mer lagom.

Lördagen började med lite presentinhandling och besök hos Dylan. Sedan en lunch hos gammelfaster och farbror kl 13, och efter en mycket trevlig tre rätters lunch var det dags för nästa kalas. Min systers yngsta pojkes födelsedagskalas. Kl 5 började det, men jag lyckades inte komma iväg från tillställning nr ett förrän efter 6. Efter ytterligare (!) en middag hos syrran, var det dags för julaftons planering och hemgång blev inte förrän efter 11. Trött, medvetslös och skelögd kröp jag i säng. M kom hem en timma senare, då han hade en annan träff istället för kalaset hos syster.

På söndag var det dags för öppet hus för Spädbarnsfonden och lite julkortspyssel. Fått mersmakt på att göra egna kort, de blev faktiskt fina. Efter lite fika, pyssel och givande samtal med besökare, så var det dags för dagens andra event. Min kompis födelsedagskalas som började kl 7. Jag hann i alla fall hem emellan och satte mig på sängen (med tanken att vila..) och kunde inte sluta göra julkort..M lagade mat till mig, jag böt om, åt, skjutsade M med vän till en annan vän;) Åkte till stan och gick på helgens andra födelsedagskalas. Där blev jag sittande på en stol i köket pratandes jobb, politik och ekonomi fram till 1.30!! Då ringde M och frågade vart jag var, han hade kommit hem en timma tidigare och krashat i sängen och när han vaknade och jag inte var där så blev han orolig. Jag blev nog mest orolig och undrade hur i ¤#%¤#% jag lyckats stanna där så länge, inte undra på att jag var trött!! Lyckades köra hem och krypa i säng. M sa någon gång under natten att det är nog bäst att du tar sovmorgon imorgon, jag tänkte hur då, jag sover ju inte ändå nu för tiden.. Men det gjorde vi. Kl 10 masade vi oss upp! Vi åkte till Linnégatan och åt brunch och till jobbet kom vi för en kvart sedan.. Skönt!

Ska ta det luuuungt denna veckan! Svärmor kommer på torsdag och det får vara nog med äventyr för mig nu.

Ska se om jag kan få en klipptid idag eller imorgon också..Känner mig ganska färdigjobbad för tillfället och ett besök till frisören är ju en bra ursäkt att gå här ifrån igen.

Känner mig fortfarande totalt mosig i huvudet, men nöjd och glad för det;)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Wow - att du orkar!!! Jag är imponerad!
Men lova ta det lite lugnt också emellanåt och ett besök hos frissan låter bra :-)
Sköt om Er
Kramar från oss

Anonym sa...

Blir trött bara av att läsa.
Skönt att det är en lugn vecka framför dig i alla fall tills svärmor kommer :-)
Kul att ses igår, tyckte också dina kort blev jättefina.
Kram

Anonym sa...

Hektiskt värre! Men det är härligt att du har energi att hålla igång så där. Kan man inte få se hur korten blev?
Kram!

Linda sa...

Full fart verkar det som, härligt att du har så mycket ork, men kom ihåg att vila emellanåt:-)

Hoppas veckan har varit skön, stannar svärmor över julen?

Skickar en stor kram!