fredag 19 december 2008

Mage, julkort och svärmor

Veckans magbild (faktiskt redan 3 dagar gammal, men detta är första gången jag har några minuter vid datorn..)




Tror minsann att magen har åkt ned en bit?








I söndags lärde jag mig hur det kändes när de hickar i magen av en annan gravid mamma och nu känner jag en hickande lillasyster ofta. Det är ganska häftigt. M tycker synd om henne, för hicka är ju inte kul tycker han;)

Här är några av mina första julkortsalster:




Blev rätt bra ändå, känner hur min pysselgen blev väckt till liv.





Men nu blir det inget pyssel på ett tag. Faktum är att det inte får bli för mycket av något på ett tag. Min BM gav mig order i onsdags om att sluta stressa, vilket betyder mindre jobb, mindre sociala möten, mindre julkortspyssel. Köp resten sa hon! Prioritera rätt. Hmm och hon har givetvis rätt. Så nu blir det lite mer operation ta hand om sammandragningsmagen, lillasyster och mig själv. Inte helt lätt för en rastlös själ, men jag ska öva på det;)

Så till svärmor..Henne hämtade vi igår och en dag av fyra är avklarad. Men det var faktiskt inte så farligt som jag föreställt mig. Oftast är ju föreställningarna värre än verkligheten. Hon hade stickat tre koftor till! Så nu är vi uppe i inte mindre än 8 st;) Det blir en kofta varje dag och två på söndagar;) Men det är lite gulligt. Det bästa med att hon är här är nog ändå ledigheten.. Båda jag och M bojkottade jobbet igår och idag också. Det enda "negativa" är att jag kände hur trött jag var. Helt medvetslös var jag igår! Kunde knappt hålla ögonen öppna hela dagen. Kanske är det så att när man liksom slappnar av och är ledig så känner kroppen av den vila den velat ha så länge..Och när den inte är ledig så kör den bara på..eller ja min kropp verkar göra det i alla fall.

Nej nu är det dags för frukost och sedan blir det besök hos Dylan och OM jag orkar blir det en tripp till stan och lite julklappsshopping.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åååå jag kommer ihåg hickningarna - så sött och jag håller med om att det verkar jobbigt för bebis att hicka i fostervatten...
Ebba fick alltid hicka efter sina gympapass i magen, tror hon svalde för mycket vatten då som alltid resulterade i hicka :-)

Tycker du har en bra bm och jag hoppas du lyssnar på henne!!! Ta det lugnt nu!
Skickar ett gäng kramar och hoppas att följande dagar går lika bra som första ;-)
Sköt om Er!

finnjonna sa...

Vilka fina julkort! Här hickas det på också som bara den :-D
Tycker också magen ser ut att ha åkt ner en bit. Så otroligt att du redan är i 33:e veckan, snart i 34:e!!!
Många kramar inför helgen till dig och lillasyster i magen!
Och du, vila dödar inte, se på mig ;-)

Ulrika sa...

Ja det där hickandena var så mysiga, det kändes ännu mer att det verkligen 'bodde' en liten person där inne! Och för Anna har det fortsatt, hon hickar mycket även nu :-)

Jag tycker det låter klokt att ta det lite lugnare för din del, jag blev alldeles matt av ditt förra inlägg, jag hade smällt av även om jag i n t e är gravid! Lyssna på kroppen och "hinn det du hinner" utan att stressa! Spara på krafterna, de behövs sedan!

Fast jag tycker ju att julkorten blev kanonfina, extra fint och juligt med lacket!!

Njut nu av helgen!

Många kramar från Ulrika

Anonym sa...

Julkorten blev jättefina! Men jag instämmer i att du nog får låta pysselgenen vila lite nu och lyda barnmorskan ;-)