fredag 26 december 2008

Jul och sånt...


En liten snutt av årets gran med Dylans julkula på första parkett, så klart. Granen blev extra fin i år med sköra istappar i glas och vita fluffiga änglavingar..











Jag och Guila (tuggandes på nötter) hos syrran på julafton. Dagen började ganska sorgligt och på fel sida sängen, men efter lite mat och soffhängande blev det ganska bra till slut ändå. Istället för Kalle Anka så tände vi ljus kl 15 och sedan hälsade vi på vår pojke med blommor och för att tända ljus. väl på kyrkogården, så hade någon hunnit före oss och lämnat ett ljus med klistermärken på från Dylans änglakompis. Hur fint är det!





Dagens magbild 33+5. Nu kan man tydligt se hur den nästan pekar nedåt! Lillasyster använder fötterna ganska bra också! De sticker ut som sjutton på höger sida, ibland tappar jag nästan andan. M gillar det och han klappar hennes små fossingar. Fattar inte att hon snart är här!? Längtar så jag gråter.



Jag börjar bli mer orolig för var dag som går. Så rädd för att snubbla på målsnöret igen. Tänker att det går inte, inte en gång till... Ska till BM på tisdag och då ska jag prata ordentligt med henne. Ska förklara att jag inte kan sova, att mina drömmar är överväldigande, att jag vaknar förbannad. Ilska är min oro i ohanterlig kostym. Jag ska säga att jag inte mår bra att jag behöver CTG ofta nu och UL också. Att jag vill ha ett datum för igångsättning inte för bedömning. Den 9/1 ska jag träffa Dr T och då ska jag förklara klart och tydligt för honom också att för mig är det en större risk att vänta för länge än att gå hela vägen ut.. Jag kommer inte ge mig och jag kommer inte låta mig övertalas! Jag tänker ta kontrollen nu och jag kommer bråka, gråta och lägga mig på golvet som ett barn och skrika om jag inte får som jag vill! För jag har inte råd att förlora fler barn...Kan inte bli en del av statistiken igen, no F:in way!

Min lilla stumpa jag ska kämpa för dig och inte ge efter en tum Nu är vi i slutspurten och denna gången ska vi komma i mål. Både du och jag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Stå på dig vännen - jag skickar stöd och mod i tanken!!!

Tack än en gång för den fina julklappen som helt klart kommer bli en favorit i badet :-D
Kramar och god fortsättning

fialoppan sa...

Blir alldeles tagen av din blogg, beklagar verkligen att ni inte fick behålla er lille pojke..
Vilken underbart fin mage du har, önskar dig stort lycka till!
Kramar!

Anonym sa...

Ja men de måste ju helt enkelt bara lyssna på dig! Och i och med att du har fått tid för samtal om igångsättning så verkar det ju inte som att de tänker sätta sig emot det tycker jag. Hoppas nu bara att du snabbt får ett datum som känns så tryggt som möjligt för dig! Förstår att det här känns som en orolig tid men nu är det bara den allra sista slutspurten kvar och den här gången går ni hela vägen in i mål. Snart är hon här, lilla Guila!! Kramar till er!

IVF-Karusell sa...

Läste inläggen om när Dylan föddes. Det går inte att hålla tårarna tillbaka. Hoppas och önskar innerligt att allting går bra med lillan i magen! Stor kram!