torsdag 9 oktober 2008

Dagen började lite skakigt..

men nu är det bra! Var hos min BM igår för vanlig koll, då berättade jag först om mitt ryggonda och ben som låser sig och att det känns som knivhugg i skinkorna ibland. Hon tyckte det lät som ishias och skulle skicka en remiss till en sjukgymnast. So far so good. Jo det var en sak till sa jag, jag har ganska mycket och ofta ont i nedre delen av magen. Jag beskrev smärtan som mensvärk att det inträffade flera gånger om dagen och ibland blev hård och om det hände när jag gick så var jag tvungen att stanna för det blev som om något tog emot.. Då sa hon att det får läkaren ta en titt på. Varför då tänkte jag, du ska ju bara säga att det är normal växtvärk!?

Fick en tid till läkaren 9.30 imorse för att se att tappen var opåverkad och att ingen smygöppning skett..ähh sov väl inte bäst inatt kanske. Lite nervös åkte jag till min läkare imorse, men efter grundlig undersökning och ultraljud (där jag fick se en sömning liten sessa gosa runt) så fick jag en OK stämpel. Allt är som det skall, det är tydligen växtvärk! Pust.. Han tryckte på blygdbenet och jag ville nästan smälla till honom för det gjorde ONT! Han trodde det var foglossning på G och att det också kunde ha med det magonda att göra. Om det är ishias eller foglossningar spelar ingen roll, jag är glad för snäll tapp och söming tjej!

Igår fick jag träffa ett litet mirakel också! En liten kille som har en mamma och pappa som förlorade sin dotter i magen förra året och efter en orolig graviditet resulterade i en vacker liten prins. Jag fick äran att se honom mindre än 24 timmar efter ankomst, jag fick se två stolta och känslosamma föräldrar rulla ut honom i en sådan där plastvagn. Fick se en farmor som grät lyckotårar och själv grät jag så jag nästan hulkade. Vilken lycka, vilket hopp och vilken framtid. Fick hålla osch gosa lite också;) Åh längtar så efter vår tjej nu!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh så skönt att allt såg bra ut, kan tänka mig att du är trött nu efter en natts missad sömn...
Å du, växtvärk och framför allt foglossning är INTE att leka med *ajajajaj*
Mysigt att gosa nyfödd - blir också lite avis... Ebba växer ju så fort och nu är hon inte nyfödd längre!
Kram kram

Ulrika sa...

Vad skönt att allt var OK hos läkaren igår! Skrattade lite när jag läste att det var nära han fick en smäll, hehe det skulle sett ut!! ;-)

Ååå vad avis man blir på alldeles nykomna friska småprinsar och sessor! Jag vill också snusa på en sån liten, eller allra helst ha min egen på utsidan av magen!!

Kram!!