fredag 10 oktober 2008

Ängslig morgon

Vaknade tröttare imorse än när jag gick och la mig. Balkongdörren var inte riktigt öppen och då blir det så varmt och torrt i sovrummet och jag känner mig som en mosad val då.

Låg kvar i sängen en stund och väntade på att lilltjejen skulle komma igång, men hon ville inte. Tog en dusch, pratade med henne och klappade magen, men ingenting. Åkte till jobbet kunde inte riktigt koncentrera mig, åt frukost för då brukar hon ju komma igång, men ingenting..Paniken börjar få sitt grepp och jag funderar på att ringa min make, som bara är 50 mil från mig..tänkte ringa min BM, men sedan tänkte jag, varför då. Ingen kan hjälpa mig ändå nu. Inga sparkar = försent. Släppte in och ut några kunder, satte mig vid datorn igen och just precis nu, så började hon buffa!! Pust, stånk och stön..hur långa kan två timmar vara egentligen?!

Nej inte skrämmas nåt mer idag snälla lilla unge, din mamma är lite ensam och sårbar idag.

Nu ska jag ta tag i alla de där postit-lapparna som sitter på mitt tangentbord, 5 st räknar jag till idag, med flera kom-ihåg-rader på varje..Jag ska plöja igenom dem och skattedeklarationen, sedan blir det lite avstämningar och sedan ska jag gå tidigare. Det är förhoppningen i alla fall;) Ikväll blir det bio och godis så klart. Den andra systern Boleyn. Jag har läst boken av Phillipa Gregory och den är outstanding, hoppas filmen är lika bra! Hon har föresten skrivit en hel serie av historiska romaner om just Tudorfamiljens liv och öden och det var ju verkligen en del hemska öden för de flesta av Henrik den åttondes alla fruar..rys.

Åh där rörde hon sig igen, vilken lättnad! Busunge.

4 kommentarer:

Ulrika sa...

Vilken bus'unge' som skräms sådär!! Man hinner ju tänka tusen tankar! Denna lilla fröken gjorde samma sak för någon vecka sedan, och jag hann planera allt från sjukhusbesök till begravning! Urk! Sen blir man ju så himla lättad när man känner en liten buff eller knuff!

Hoppas du kan smita lite tidigare, härligt med fredag!!

Många kramar!

Anonym sa...

Busunge - inte skrämma mamma sådär!!!
Kram för att allt är i sin ordning igen :-)
Trevlig helg vännen

mrsjones sa...

Tack sötaste ni!

Nu buffar hon på som vanligt igen, men vad man hinner bli rädd eller rättare sagt skräckslagen..

Trevlig helg tjejerna!

kramar!

Anonym sa...

Åh fy vilken hemsk morgon! Kom ihåg att jag finns aldrig 50 mil bort så länge du håller dig på hemmaplan, använd mig!
Kramar till er båda!