tisdag 28 oktober 2008

Feldag!

Allt som har gått galet idag på jobbet har gjort det. En stor försändelse som jag glad i hågen skickade till Piteå (trodde jag..) i torsdag i god till denna helgens festival i Boden, hamnade istället i Sundsvall. Detta fick jag reda på i eftermiddags när en orolig och sur kund ringde och frågade efter kollinumret. Efter en timmas efterforskningar, men inte mindre än tre olika kundstjänster, fick vi fram felet. Mottagaren hade nollställts av någon anledning och skickat till nr 1 i adressboken, vilket blev Sundsvalll..

Efter ytterligare timmar i telefon med liiite för långsamma män i Sundsvall, där alla trodde den stora lådan hade fastnat då det inte fanns någon mer information efter den hamnat där. Men icke (självklart, tur går ju bara inte!) utan den returnerades igårkväll tillbaka till Göteborg. Förmodligen är den på väg hit, förmodligen har den passerat även Örebro utan att dokumenteras och jag har en gnagande misstanke om att det inte kommer hinna till Piteå och helst till Boden innan fredag..Pust..stånk ..stön. Nu håller jag tummarna att vi faktiskt får paketet imorgon förmiddag, för då kanske kan Piteå har det på fredag förmiddag, vilket nästan är försent..

Hela stackars magen är hård idag och jag har stundtals varit gråtfärdig.

Det enda plusset med den här skitstressdagen är att jag inte har haft en minut att oroa mig för Guila..och hon sparkar på glatt ovetande om hennes mammas kaos! Idag blir det glass i stora lass när jag kommer hem! pust

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kram på dig, låter inte alls kul.
Håller tummarna att det löser sig idag.

Ulrika sa...

Å fy så trist! Speciellt som du gjort som man 'ska' och det är posten som klantat sig! Vissa dagar blir riktiga sk*tdagar! Men hoppas du trötåt lite glass på kvällen :-) bra idé!
Kramar!!

Linda sa...

Usch så mkt stress, hoppas det lugnar ner sig lite snart.

Så vackert du skriver om ditt älskade barn! Lilla Guila. Hon kommer att komma. Så klart att det måste bli så! <3

Stor kram!