tisdag 14 oktober 2008

Pysselkväll!

I ett försök att muntra upp mig själv, så åkte jag med mamma till stan en sväng. Jag skolkade från jobbet i hela en och en halv timma och vad skönt det är att komma härifrån ibland!

Vi köpte present åt storasyrran som fyller år på måndag. Guila fick en fin, mjuk rosa molnfilt från Färg Form. Tror hon behövde en liten tröstfilt idag också;)





Så här ser den fina filten ut, fast i den rosa färgen under, så klart!












Sedan gick vi till Panduro hobby och spenderade för mycket pengar på plock, men jag ska ha en pysselterapimåbättrekväll ikväll. Idag blir det tavelmaking. En speciell liten tittskåpstavla till en vän som fått ett litet änglasyskon. Det ska bli kul att pilla lite med det. Så nu är det bevisat, operation uppmuntring fungerar allra bäst med tröstshopping!

5 kommentarer:

Linda sa...

Skickar en stor varm kram till dig vännen!

Vad mysigt det lät med shoppingen, ibland är det skönt (och kanske rent av nyttigt?) att pausa både sorg och oro så man hinner tanka lite energi.

Ta hand om er<3

Anonym sa...

Vad mysigt det låter med pysselkväll :-)
Jag är så "opysslig" men hoppas få ändra på det när Ebba blir lite större och kanske vill "pyssla" ;-)

Filten var verkligen jätte fin!!!
Kramar till er alla tre

Ulrika sa...

Hejhej!
Hoppas du har och har haft en fin helg!
Jag blev helt såld på den fina filten, vill också ha en eån :-) Var har du köpt den? I gbg?

Kram!!

finnjonna sa...

Vi förflyttar oss framåt sida vid sida. Ni hela tiden prick två veckor före. Grattis till ny! Hoppas allt är bra! Du har inte skrivit nåt på några dagar så jag ho hoar efter dig. Men ingen stress :-)
I GP artikeln nämner jag din blogg bl a som en av de jag läser. Ville bara att du skulle veta det.
Kramar!

mrsjones sa...

Hej söta tjejerna! Har varit i Stockholm hela helgen därav frånvaron. Hoppas era helger har varit bra!

Ulrika: Filten är inköpt på IEMS, finns på Kaserntorget i GBG o Torslanda.

Finnjonna: Grattis själv, fantastiskt härligt med varje ny veckostart. Vad kul med omnämning!