tisdag 28 oktober 2008

Stressad

Maken kom tillbaka igår kväll, äntligen!! Han var så trött stackarn så han slocknade i soffan tidigt och pratade i sömnen;) Han fick i alla fall lite middag, svamprisotto, mjukstekt fänkål och tunnskuren kotlett. Man får ju göra sig till lite när man längtat så.

Nu är det mycket att göra på jobbet igen och mitt post-it system är i full gång, synd att inte hjärnan är det bara;) Min gubbe är lite som en virvelvind när han kommer tillbaks till jobbet och för att underlätta hans stress så har jag att ta-tag-i-listor lika långa som önskelistor till Tomten;)
Men so far so good idag. Skönt att reda ut vad som ska göras och vad som kan vänta.

Så skönt att vara tillsammans igen, jag hatar att sova själv, men det är väl något jag får börja vänja mig vid nu med Stockholm och allt. Vi kommer ju inte kunna vara tillsammans hela tiden då..Ser fram emot, förhoppningsvis, lite ledig tid i helgen i Stockholm innan öppningen av nya verkstaden på måndag. Kanske besöka en kyrka på söndagen, eftersom vi inte kan vara hos Dylan då. Vi får se, men jag hoppas att det kan bli så.

Nu måste jag ta tag i lunch, mina post-its, lämna tillbaka hyrbilen, fakturera, jaga kunder, servicenotor, nya delen av hemsidan, skriva ut manualer och annat smått och gott..

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh så jobbigt med jobbstress :-(
Hoppas du får en fin helg i Stockholm och jag hoppas vi kan ses sen i veckan?
Jag är borta i helgen men tillbaka på söndag!!!
Jag rekommenderar kyrkan i Solna, ligger i närheten av Karolinska sjukhuset och där brukar vara sååå fint på allahelgona...

Kram

mrsjones sa...

Tack för tipset! Den kyrkan vet jag ju tom var den ligger också;) Hoppas också på en träff, vad trevligt!

kram

Anonym sa...

Angående söndag, vill ni att vi ska åka till Dylan och pula lite? Det gör vi så gärna!
Kram!

mrsjones sa...

Tack sötaste!! Min mamma åker dit, så han får lite sällskap ändå. Men miljoner tack för erbjudandet!

kram!