onsdag 19 november 2008

Fått tid för nytt UL!

Pust vad skönt! Har haft mailkontakt med den nogranna UL-kvinnan på den privata kliniken idag och hon ska hjälpa oss med ett nytt UL på fredag kl 13! Så jäkla skönt!

Hon sa dock att om de gör ett UL på mig när jag har en tid om två veckor på sjukhuset, så ses det inte med blida ögon av proffesionen, vilket är ett dilemma sa hon, men hon hade inga problem att ta en titt på moderkakan. Jag förklarade vidare (hade lust att säga, jag skiter väl i hela professionen! Om de inte gör sitt jobb så skiter väl jag i vad för ögon de använder att titta på mig med sedan..) att min läkare gjorde ett dåligt jobb och att han inte ens mätte flödet. Jag sa att jag tidigare sökt andra utlåtanden och att han inte haft något emot det..det har varit helt sant i andra avseenden, men i detta så vet jag inte. Hon svarade att då gör hon ett UL på fredag. Pust!

Så nu ska jag bara klara av idag och sedan är det imorgon och sedan är det dags! Så glad att hon kommer ta en ordentlig titt på moderkakan också, hon hävdar att hon kan se infarkter i den på UL och andra avvikelser. Känns bra, då den var full av infarkter sist..

Idag har jag kravlat mig upp ur det kalla vattnet, men jag står fortfarande lite ostadigt och väger på kanten till det djupa hålet, hoppas fredagen innebär en liten isskorpa på vattnet igen..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra jobbat! Bara en hel dag kvar nu... Kommer att hålla tummarna! Kram /filuren

finnjonna sa...

Heja! Vad skönt med ny tid! Skit i proffesionen, du gör det du anser är bäst för dig och ditt barn! OCh det just nu är att kolla igen.
Lycka till!

Anonym sa...

Håller tummarna för Er!!!
Bra att du fick en tid och strunta i proffesionen...

Kramar,
Marie