söndag 16 november 2008

Söndagskänslor

I helgen har vi inte jobbat en enda minut! Kommer knappt ihåg när vi var lediga senast?!
Vi lämnade Stockholm efter en andra bra jobbvecka där och kom hem vid midnatt i fredags. Bums i säng och fick lite sovmorgon igår, innan det var dags för ganska mycket tvätt och pannkakor. Makens kompis kom från USA igår, så de lagade mat ihop för att sedan gå till en kompis. Det gjorde att jag fick lite shoppingtid för mig själv och framför allt en soffa att softa i!

Jag hann med ett besök hos mamma med sambo och lilla Disa också. Vovven mår bra, men är trött.. Där fick jag i alla fall äta årets första julskinka;) mmm tre mackor med julskinka och senap slank ner. Mamma hade gjort risgrynsgröt också, men det fick jag inte plats med. Åker nog dit imorgon och kollar om gröten blivit risalamalta istället;) Japp i det larssonska hushållet så har julen alltid smygbörjats i november. Så allt är precis som det ska med det;)

Sedan hem, till min soffa, min TV, en amerikansk skräp film, en enorm skål med marängswiss och diverse godis. Ja just det, innan jag började trycka i mig feta söta saker, så åt jag lite av makens Bachalau con natas. En portugisisk fiskrätt (lite som krämig potatis gratäng med fisk) mmm. Bachalau är saltad, torkad fisk som blötläggs innan tillagning. Här hemma köper vi saltlånga vilket är samma sak. Vi är nog de enda 30+are som vet hur man använder saltlånga i Sverige;) Gott är det i alla fall!

Idag gick vi upp kl elva! Kors i taket. Efter dusch åkte vi till Linné och åt brunch. Hade hoppats få äta på Egg & Milk men det hade ju halva Göteborg också gjort, så det blev tintin istället, vilket var helt OK, förutom att pannacottan jag stoppade i mig som lite efterrätt var hård..

Sedan var det lite matshopping på Saigon Livs, för M´s kinesiska afton. Jag hann dock med en timmes affärer i stan innan det var dags för medlemsmötet på Spädbarnsfonden. Trevligt med lite prat och fika där också!

Nu är det dags för soffan igen, och eftersom det finns lite glass, grädde, chokladsås, maränger mm kvar från igår...så kanske jag får sällskap i soffan av marängswiss ikväll igen;) Vad då då?! Jag är ju gravid ju;)

På tisdag är det dags för tillväxtulet och jag hoppas av hela mitt hjärta att hon ligger lite över kurvan, så jag slipper oroa mig för det.

Har haft mycket minnesbilder från vår korta tid med Dylan på senaste. Kanske måste kroppen förbereda sig inför förlossningen och framtiden genom att gå igenom allt igen? Får klara minnesbilder, som bara ramlar över mig plötsligt, av förlossning, kistläggning, Dylans tyngd i min famn, känslorna av den tidiga sorgen, ja allt..Det kan hända i bilen, på jobbet nästan utan förvarning. Jag är grymt lipig just nu också. Får tårar i ögonen av allt, räcker att någon är snäll;) Men det hör väl till antar jag..

Hoppas veckan går fort, för då är jag i vecka 30 nästa söndag! Då känns det som om nedräkningen börjar..

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är nog likadan, får tårar i ögonen bara jag läser att du är gråtig. ;-)
Det låter som en jättemysig helg!
Kram!