torsdag 29 maj 2008

Då var det dags igen..

Tog ett nytt gravtest imorse (två olika faktiskt..) Clearblues digitala kom med svaret först. Jag blundade faktiskt när det lilla timglaset blinkade på skärmen och när jag öppnade ögonen så stod det GRAVID på både svenska och finska RASKAANA. Båda orden är lika vackra för mig.







Tog ett annat test också och det blev ett rosa streck där med. Inte ett jättestarkt streck, men dock ett streck. Det är ju min BIM dag idag, dag 32, så det kanske inte är så konstigt att det inte är jättestarkt ännu?!

Nu ska vi bara tro på det här också. Men som min man sa imorse när jag frågade om vi kan tro på testerna; Ja men det här testet (clearblue digital) är ju ett riktigt otrevligt test. Det visar ju aldrig fel! Sant det visar aldrig du är kanske gravid, eller du är lite gravid, eller jag kan inte bestämma mig om du är gravid. De är obevekliga! De är taskiga när du verkligen vill att det ska stå gravid, när det istället står "inte gravid" Blää! Så han har rätt, vi borde kunna tro på testet!

OK, så jag är GRAVID idag och jag hoppas jag får vakna gravid imorgon också och dagen efter och dagen efter det. Jag önskar att detta barn får födas levande, friskt. Jag hoppas att ultraljuden kommer visa hjärtslag och jag hoppas att jag kommer överleva mentalt.

En dag i taget så jag ju, och det skall jag försöka leva efter. En dag i taget. Idag är jag själaglad, idag är jag gravid!

3 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS!!!!!!

KRAM Camilla

Linda sa...

Åh kära vännen! Vilken lycka! Grattis Grattis och Grattis igen! Jag hoppas, jag håller tummarna, jag ber, jag önskar! Denna gången måste det gå bra! Det ska det! Stor hjärtekram!!!

mrsjones sa...

TACK sötaste vännerna! Ni är bara bäst!! Kramar i mängder tillbaks!