måndag 19 maj 2008

Tre dagars ägglossning!

Helt förvirrad, vad händer i min kropp?! Tre dagar med fullt utslag på ÄL-testerna..är det fel på mig eller min kropp? I tre dagar kan man väl ändå inte ploppa ägg? Har rätt ont också, kanske är det en sådan där super-ÄL? Hoppas det! För någon ursäkt måste jag väl ändå ha för att sitta halvnaken på jobbet? Magen är svullen och gillar inte alls att tightsen sitter åt, måste bara komma ihåg att dra upp dem under kjolen, när kunder knackar på dörren!! Funderade på att ta av dem, men, kjolen blev så himla kort då och tillsammans med ett par blekfeta, ganska vita ben skar det sig, kan man lungt säga! Speciellt tillsammans med ett par ankelsockor i nylon i mina ballerinaskor..Vill ju inte ta död på kunderna när de kommer direkt;)

Hmm, tre dagars ÄL, tre ägg, tre barn..låter bra, det tar vi!

Eller nä, skulle bli så glad för ett åt gången. Det var ju faktiskt två sist, min sista graviditet som slutade i vecka 10 i februari. Den började som tvillingar och slutade med skrapning..Kan inte släppa tanken på det riktigt, två stycken, det är verkligen helt enormt! Tänk om det skulle kunna bli så igen? Vet ju vilka risker det kan medföra, men ändå, två stycken på en gång, vilken lycka, fast rädsla, fast lycka, fast fullständig oro hela tiden, fast underbart..fast, fast, jag vet inte. Har ju lite slutat tro på magin av en graviditet, att det någonsin skulle kunna resultera i levande barn. Jag vet ju att det är så för de flesta, herregud, själv är man ju ett levande bevis på det, men för mig, för oss..jag vet inte längre. jag önskar, hoppas och på bra dagar är jag helt övertygad!! Så jäkla säker och andra dar kan jag inte se det hända alls..plus, graviditet visst! Inga problem ( elle rja nästan inga;) men barn?! De är ju små mirakel, verkligen, på riktigt är det ett mirakel att ens bli gravid! Tänk om denna tre dagars ägglossning slutar i en ny graviditet, vad gör vi då?

Blir glada så klart, fast rädda, fast överlyckliga, fast oroliga, fast lyckliga, fast hjälp!

Alla tummar är i alla fall hållda..tror jag..

1 kommentar:

Anonym sa...

Du kanske är en sådan som är benägen att få twins? Avundsjuk på tre dagars ÄL...!