onsdag 28 maj 2008

Svaaaaaaaaaaaaagt hopp

OK, så här är det. Igår morse när jag testade, på dag 30, så var testfönstret helt blankt, inte ett spår av ett streck, ingenting alls. (Fast jag verkligen ville och nästen tittad eunder lupp!!) Hade ju tagit ett test på dag 30 oxå och absolut inget då heller. Så igår var vi besvikna hela dan, mannen fick en släng av grov PMS och mitt hopp fick sig en rejäl smäll. Men så på kvällen, så tyckte jag så synd om gubben min så jag tog ett test till, sedan körde jag honom till några vänner och körde fort hem igen för att kolla testet under lupp (hade faktiskt med mig det i handväskan också och tittade lite då o då;) Och faktiskt, så var testfönstret inte helt tomt och vitt då, inte helt, utan ett väldigt svaaaagt rosa streck uppenbarade sig. Först fick jag nästan skela (så där som man gör för att se motivet i en sådan där prickig bild där målingen är gömd, du vet..) Men sedan när ögonen blev vanda så jag jag strecket hela tiden. Det fanns där, finns fortfarande där.

Hämtade maken (jag har ju nyligen fått mitt körkort, så då är jag snäll och betalar tillbaka 10 års hämtningar nu..) berättade om testfnattet jag fick och berättade om det svaga strecket. Han kastade sig in i köket och använde den starka fläktbelysningen och han såg det med..hmmm..kanske funkar böner ändå?!

Lite mer hoppfulla gick vi och la oss. Imorse när klockan ringde så sprang jag på toa igen och kissade i skålen, som alltid står brevid toan stoppade ner stickan, eller faktiskt så tog jag två olika test ( man är väl inte testmissbrukare för intet;) och stoppade ner. Tog med mig dem in i somvrummet och hoppade i säng. Vi väntade och väntade. Hmm det här testet har ett svagt streck nu sa jag, jag får se sa han. Ja, det har det. Det andra testet, lite svårare att se för det var en variant med plastfönster i vägen..det första testet är sånt där braig strip där man får tillgång till det nakna pappret! Det växte fram ett ultrasvagt streck på fönstertestet också..Oj..vad händer nu?

Vi får vänta, vi får vänta och se om strecket blir starkare om några dagar (ähh känner väl mig själv, det blir nu SM i testning flera dar i rad) och blir det det, ja då blir det en fråga om hur länge strecket vill stanna kvar och nästa fråga blir av den mer allvarliga sorten, för det kan inte ens jag skämta om, blir det ett barn som vill växa inom mig igen och blir det i så fall ett friskt levande barn när graviditeten tar slut om nio månader..??

Fast där är vi absolut inte ännu! Vi skall inte gå händelserna i förväg, just nu har vi ett svaaaagt streck som vi hoppas skall blir starkare. Där är vi nu. Vi har fått hoppet tillbaka och för det är vi tacksamma. En sak i taget. En testdag i taget.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas, hoppas, hoppas! Håller tummarna stenhårt!