tisdag 20 januari 2009

Bambi på hal is..

Känner mig lite darrig och skakig den här sista delen av resan. Men mer positiv idag, mer stridsberedd. När jag ligger i sängen på natten så går tankarna på högvarv, just nu är det samtalet med Dr T på fredag som spelas upp igen och igen. Vad jag ska säga, hur jag ska få honom att förstå, hur jag skall tvinga honom till ett beslut och ett datum! I mina nattliga samtal med honom så säger han aldrig nej, men han försöker förhala. Precis så där som han alltid gör..Men jag vinner och han viker sig. Så ska det bli kl 9 på fredag också! Både M och jag kommer i samlad stridsberedd trupp och vi tänker binda fast honom på en stol tills vi får som vi vill;) Jag kommer ge M befogenheten att prata när jag inte kan, annars är jag bra på att ändra mig för att inte stöta mig med läkarkåren..Men på fredag tänker jag inte stoppa honom. Han får rädda mig denna gången, så som han alltid vill göra.

Guila, pappa får ta på sig sin riddarkostym och slänga sig upp på den vita springaren och rädda oss från vår kropp. Den kropp du bor i och knappt får plats i längre. Den kropp vi nu delar, där inte heller jag får riktigt plats längre. Jag ser platsvagnen på horisonten, med din pappa riddaren stolt vid rodret. Fäktandes för allt han är värd, ingen ska få göra dig illa. Du är redan pappas tös.

Senast på väg till jobbet imorse kallade han dig pappig;) Du har definitivt hans matgener i alla fall. Jag har aldrig ätit så mycket fisk och choklad i hela mitt liv! Vilket båda är pappas favoriter. Konstigt hur sådant kan slå igenom. När min mamma var gravid med mig så var hon besatt av salta sillar, men hon har aldrig ätit det innan eller efter..Det gör däremot jag, kilovis.. När hon väntade min lillebror så var det chokladen som var kung. Lillebror åt sedan choklad med och på allt! Chokladgröt tex, men det värsta var nog chokladpålägget på mackorna toppat med bacon..rys.

Jo men jag mår bättre idag, lite lugnare, lite gladare. Skönt! Nu ska vi hoppa in i bilen igen och åka till sjukhuset för en ctg kurva..

5 kommentarer:

Ulrika sa...

Ååå så spännande det här är att följa! Det är ju bara dagar kvar! Härligt härligt!
Jag förstår din oro för läkarbesöket, men försök att stoppa undan läkarrespekten, de är ju 'bara' människor de också! Tala om hur ni vill ha det!!

Kram!!

/U

mrsjones sa...

så sant som det är sagt! Ibland känns de dock lite omänskliga;)

kram

finnjonna sa...

Jag känner igen mig i Bambi. Läskigt värre den här sista biten mot mål...
Hoppas det går bra på fredag. Vad önskar du? Igångsättning senast efter helgen eller nåt sånt?
Varma kramar!

mrsjones sa...

japp måndag har jag etsat i huvudet nu. kram!

Anonym sa...

Åh jag förstår din oro... Så läskigt att vara utlämnad till någon annan sådär - att inte ha kontrollen... Men jag kommer hålla tummarna för att du får din igångsättning!
Stor stor kram och passa på att njuta av magen nu - snart är den ju borta :-)
Kramar