fredag 16 januari 2009

Mjuk tapp och födelsedag

Tack för alla födelsedagshälsningar!! Roligt att bli ihågkommen så där!

Så där ja, då är vad jag hoppas sista barnmorskebesöket avklarat. Hon trodde nog det i alla fall..
Tappen var påverkad, väldigt mjuk men bibehållen 2 cm och öppen för ett finger. Det vill säga inte öppet, inte så påverkat, men ändå gynsamt som BM sa. Jag ska ju på bedömning för igångsättning nästa fredag hos Dr T och min BM trodde att jag nog skulle få igångsättning på måndagen där efter. Det hade ju varit nåt det och det är ett datum jag själv har haft i huvudet. Händer det inget innan dess, så hoppas jag att Guila får titta ut senast då i alla fall.

Har gröt i huvudet idag och är supertrött. M ville ta ut mig på restaurang och äta idag, jag skall ta en bakelse och en kopp te nu, så får vi se om jag känner mig bättre;) Lite hängig och ont i halsen också idag, jag som aldrig är sjuk..hoppas det försvinner snart!

Så lillasyster, nu är det inte långt kvar. Knuffa du på där inne på tappen, jag tänker inte knipa det minsta, vill så gärna träffa dig nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

HÄRLIGT att det börjar röra på sig! Förstår i och för sig att du vill ha igångsättning med allt vad det innebär av kontrollmöjligheter, men det absolut bästa är ju om du hinner bli precis lagom mogen till dess. Håller tummarna för att kroppen samarbetar! Hur går det med förlossningsplanen förresten ;-)?

Stor kram!