måndag 26 januari 2009

fortfarande hemma..

Hade rejält ont inatt ett par gånger, hjärtat hamnade så klart i halsgropen, men det var väl det enda som hände.. M var tydligen trött igår, för trots tänd lampa och regelbundna turer till toa och lite grymtanden så sov han gott..Eller ja...han pratar i sömnen ibland min man och igår måste han hans undermedvetna varit vaken, för andra gången jag satte mig upp och hade ont så vände han sig mot mig i sängen och sa. Despite all your ails, are you OK? Nej sa jag, det gör ONT! När jag tittade på honom och insåg att han hade frågat mig hur jag mådde i sömnen..pust..blev helt full i skratt. Det är bara han som kan göra sånt.

Vill gärna säga att jag mår mycket bättre idag, men det är väl inte helt sant. Bröstet är inte lika tajt idag, så hostan är i alla fall lite lösare, så det känns bra. Känns som om jag har feber, men det har jag inte. Forsätter med min c-vitaminskampanj och stundtals mår jag mycket bättre, Alvedon hjälper också, så det ska jag stoppa i mig nu.

Jag som hade tänkt vara frisk, kry och stark inför morgondagen;) Murphys lag eller nåt va?! Igår när det gjorde ont, så försvann i alla fall varenda förkylningssymptom, vilket bevisar att kroppen nu kommer ta över imorgon och fokusera på det viktiga. Att få ut lillasyster och få upp henne på bröstet!

Nu ska jag botanisera lite i köket efter nåt ätbart.

5 kommentarer:

Linda sa...

Vad är det jag ser!? :-D Imorgon! Jisses, snart ju!

Jag får tårar i ögonen, jag är så glad för er skull!

Lycka till vännen min! Krya på dig, all kraft, styrka och kärlek inför morgondagen! Jag håller tummarna för att du snart har lilla vackra Guila på ditt bröst!

Kram!

finnjonna sa...

Hur ska jag klara mig utan uppdatering när du är i väg och föder imorgon? :-D Ifall det inte kommer igång idag... Alla tankar är med dig och Guila nu när ni äntligen ska få träffas!
Kram!

Anonym sa...

Heja heja lillasyster! All lycka imorgon, jag har följt din blogg ett tag och kommer gråta ihjäl mig när du uppdaterar och säger att syster är här! Vilken lycka!
Kramar från Odling på FL.

Anonym sa...

Lycka Till

/ L

Åsa Nyström sa...

Tänk att hon äntligen är på G snart! Läser med spänning här varje dag nu och undrar alltid om du fått åka iväg till förlossningen innan. Skickar dig stora lyckönskningskramar!
Kram Åsa