fredag 23 januari 2009

Vilken dag!!

Vaknade kl 4.26 imorse och sedan var det omöjligt att somna om igen. Fick plugga in hörlurarna och lyssna lite på min audiobok för att dränka sorlet av tankar. Tankar och rädsla inför samtalet med Dr T. Kl 9 satt vi inne på ett UL rum med honom och både M och jag var förberedda på kamp.

Det blev ett låååångt samtal, Dr T berättade om alla risker med igångsättning och varför han var försiktig med det. Jag berättade om hur jag kände det, att risken för oss är mycket större ju längre hon måste bo kvar i magen. M förklarade sedan vädligt tydligt sina känslor runt omkring det hela. Han använde starka känslor och starka ord, och när han sa att om hon dör nu, när hon hade kunnats räddats, så går han ut och skaffar en pistol och skjuter folk..Efter det förstod Dr T läget;) Låter värre än vad det lät, men det var en desperat M med klump i halsen där inne.

Sedan var det dags för UL, hon ligger fortfarande på plus! Braiga unge! Dags för domen. Fick lägga mig på britsen igen (efter en akutkiss;) och Dr T kände efter. Tappen var väldigt mjuk, nästan utplånad och öppen för två fingrar, vilket var ca 3 cm!!! Dr T blev nog mer lättad än oss tror jag;) Det var bättre än hade tänkt sig, så han sa, jamen då är allt bra. Ni får ett så snabbt datum som möjligt! En sten föll från mitt hjärta och M´s utandning måste ha hörts till Kina;)

På tisdag morgon 8.15 får vi komma in. Jag frågade Dr T om han trodde att något kunde hända innan?! Jag skulle inte bli förvånad om ni kom in i helgen sa han..hjälp tänkte jag. Nervös, skräckslagen, men glad och lättad samtidigt! Tänk att hon snart är här?! Hur kom vi hit? Ända hit?! Hjälp. Lite orolig för att jag inte ska fatta när det är dags, kan man missa det? De här 3 centimetrarna har inte gjort särskilt ont..

Nu ska jag vila mig, äta och packa det sista. Lipa ska jag nog göra också en stund, så overkligt och stort att jag inte riktigt kan ta in vad som håller på att hända..Tänker på platsvagnen med en levande liten tjej i. Vår lilla dotter..helt surrealistiskt..men sant hoppas vi!

Snälla Dylan, vaka över din syster nu, bara en liten stund kvar i ovisshet. Guila var stark för oss, du är mer än välkommen. När som helst!!

9 kommentarer:

Sara sa...

Vad vackert du skriver, sitter här och kämpar för att hålla tillbaka tårarna.. sitter på jobbet.. :)
Jag tänker på er och hoppas att ni har er lilla flicka hos er snaaart!
Ta hand om er!
Kram Sara

finnjonna sa...

Åh vad härligt att det verkar vara på gång redan! Så glad för er. Bra att din M sa vad som gällde ;-) Ibland måste man ta i för att de ska fatta.
Min pappa fyller år på söndag, den 25:e, ett tips bara på väldigt bra dag :-D
Jag kan verkligen ana den skräckblandade förtjusningen varje dag måste innebära nu. Håller alla tummar för att sista få ska gå snabbt och smärtfritt och att er dotter snart levande och kry är hos er!
Kramar!

Anonym sa...

Grattis till igångsättningsdatum och tid!! Och många lycka-till-kramar får du här >kram< >kram< >kram< >kram< >kram<

Anonym sa...

Hej! Har följt din blogg ett litet tag (utan att tala om vem jag är - SORRY!) och ville bara säga att jag håller tummarna för er och vill önska er lycka till! Du ska se att det kommer gå bra och att ni snart har er lilla goding hos er! Ser fram emot att föja er när ni kommer hem från bb med liten :) Stor kram o alla mina lyckönskningar! Malin, www.langtan.babyblogg.se

Anonym sa...

Grattis vännen till det efterlängtade beskedet. OH tisdag är ju bara om några dagar och vem vet hon kanske tittar ut redan under helgen.
Lycka till
Kram
Amis

Åsa Nyström sa...

Vad härligt för er! Hejar på för fullt nu. :) Det är så roligt att läsa att det gått så bra hittills och att ni snart kommit i hamn. Längtar efter att få läsa om när ni kommit hem med lilla Guila. Jag blev ju igångsatt och det gick väldigt bra, och väldigt snabbt. Lycka till!
Många kramar Åsa

Ulrika sa...

Iiiihh jag sitter här med gåshud på hela kroppen! Tänk snart snart är det inte dagar utan kanske timmar kvar innan er prinsessa är hos er! Åååå så underbart!!
Många kramar och jag följer din blogg med ännu mer spänning!!

Många många lycka till kramar!

mrsjones sa...

TACK alla för era vackra kommentarer och påhejningar, det betyder mycket!!

kramar tillbaks!

Anonym sa...

Åh vad bra att du var mogen inför igångsättningen. Då kommer det gå som smort :-)

Halkade in för första gången via Jonna och bara måste önska er massor av lycka inför morgondagen och resten av livet såklart.

/Karin