måndag 26 januari 2009

Sista pillet

Pillar med det sista nu. M läser instruktionerna till bilbarnsstolen, verkar inte helt lätt att få in basen;) Sedan skall jag försöka mig på en dusch och åka och handla lite gott pålägg till mackorna vi ska ha med oss imorgon. Kan inte bestämma vilken overall vi skall packa heller, M får nog bestämma. Det hela känns otroligt overkligt..Imorgon ska vi förhoppningsvis få träffa henne, vår dotter. Efter all denna tid, längtan och väntan så ska vi få träffa henne! Helt surrealistiskt. Min hjärna kan inte riktigt förstå det..mitt hjärta känner mer och jag får lita på det.

Resten av kvällen ska vi ägna åt att äta, mer c-vitaminer och filmen Vicky Christina Barcelona. Imorgon ska vi försöka att inte försova oss, ska ju vara där 8.15, men det är nog ingen risk va?! ;)

Ska uppdatera så fort jag kan! Har ju internet i telefonen..;)

Sista dagen i vårt liv, som vi är två människor i vårt hem. Sista timmarna ensamma..det är stort och svårt att greppa...men vi längtar, hoppas och önskar innerligt att det får bli så!

Tack för alla tankar och lyckönskningar inför morgondagen! Jag ska bära dem med mig i hjärtat som en värmande extra kraft!

Lite bilder på magen, nu när jag rensar kameran för nya fantastiska bilder:


36+4 090115








37+3 090121











37+3 jag och Guila..

16 kommentarer:

Anonym sa...

Stort lycka till imorgon. OH det känns i hela kroppen. Vad underbart att äntligen träffa den lilla vackra.
Kram
Amis

Anonym sa...

Hej!

Jag hittade din blogg genom finnjonna, och ville bara skicka mina varmaste lyckönskningar inför morgondagen.

Vi förlorade själva en pojke vid 39+5 (bristing in moderkakan) - det var 2006 men varje dag saknar vi honom och livet vi skulle haft tillsammans. Tårarna rinner när jag läser dina äldre inlägg om den där dagen när allt förändrades (lite pinsamt eftersom jag är på jobbet!) - jag känner igen mig så väl i dina beskrivingar och hjärtat riktigt värker...

Lillasyster föddes 2007 och hon har lärt oss att leva igen och att uppskatta varje dag. Jättesnart är det er tur också!

Kram,
Ulrika

Anonym sa...

å herregud vad spännande! Jag har inte lämnat ngn kommentar innan men nu ville jag bara säga att jag tänker på er!!!!! Ha det underbart!!!!L

Anonym sa...

Hej!

Har just börjat läsa din blogg (Finnjonna tipsade...)
Super stort lycka till i morgon!
Ser fram emot att läsa nästa gång du skriver....:)

Kram Jenie

Maria sa...

Lycka till i morgon. Jag tänker på er!

/Maria

Anonym sa...

Åh, va spännande! Tänk att snart är hon här, Dylans lillasyster! Önskar er all lycka till imorgon! Kram /Jenny (filuren)

Ulrika sa...

Åååå så spännande! Jag önskar er all lycka till som bara går att uppbringa! Ni har ett spännande dygn framför er!!! Snart snart har ni en liten skrutt hos er, den känslan är helt fantastisk! Jag kan fortfarande bli alldeles tårögd när jag tänker på vad vi gick igenom för bara två månader sedan! Och hon ligger ju faktiskt här och sover nöjt nu! Ett mirakel som ni också snart får vara med om!

Många varma kramar!!!!!

/Ulrika

Anonym sa...

Blir alldeles varm i kroppen när jag läser ditt inlägg. Har hittat hit precis nu de sista dagarna och jag önskar dig verkligen all lycka inför morgondagen. Tänk när du får en rosig levande liten bebis på ditt bröst :-) Det är en overklig känsla och en hissnande tanke! Har som du också en alldeles egen ängel, och att få lillasyster är helt makalöst!

En tanke ska jag ge dig många gånger i morgon! Lycka till!!

Kram, Annica

Anonym sa...

Hej, jag har varit in o "smygläst" lite emellanåt ;) o hållit ett par anonyma tummar för att resan ska gå bra ända in i mål. Så blev tok-glad av att läsa att ni fått igångsättningsdatum, och att det faktiskt kommer komma ut en alldeles levande liten tjej typ NU!! Imorgon! Fantastiskt... Hoppas såklart att du kommer orka blogga även efter bebis' ankomst, man är ju såå nyfiken på hur det blir sen när ni är 3 ist för 2 :) (Näpp, har inga egna barn, men är en stolt moster!) Lycka till-kram /Erika

GANSKA LAGOM sa...

Å så spännande! Jag har läst din blogg då o då men aldrig skrivit någon kommentar. Passar sig bra idag. Ska verkligen tänka på er i morgon. Vilken lyckans dag! många kramar och lyckönskningar från mig!!

Anonym sa...

Aaaah, jag kommer ha stora nippran i morgon...så nervöst och så spännande!!!
Önskar Er all lycka nu och tänk snart får ni träffa lillasyster :-)
Kramar och styrkekramar till Er båda

Anonym sa...

Tänker på er imorgon, det kommer gå jättebra. Snart får ni träffa henne, underbart.
Kram

Anonym sa...

Ville bara önskar er båda LYCKA TILL!!!!!! Hoppas verkligen att allt går lätt som en plätt för er imorgon och att ni kommer hem med en fin liten flicka :-) Hoppas återigen att allt går bra, och att du bloggar med en bild så snart du kan (no stress!)
Ha det så fint! kram!

finnjonna sa...

Massor massor massor lycka till nu! Tänker på er! på mamma, pappa och barn som imorgon äntligen ska få träffas!
Kram.

Anonym sa...

Har följt din blogg " i det dolda" och vill bara önska lycka till idag, dagen D, tänk att det äntligen är dags! Jag tror och hoppas att det går bra för er den här gången! Jag går själv och väntar och längar efter ett blått streck efter att min första graviditet inte blev ngn bebis. Kram Hanna

Anonym sa...

Wow nu är kl 08.18 och ni är på plats om jag fattat och läst rätt!
Lycka till!!
kram!