onsdag 21 januari 2009

Bra dag

Idag har varit en bra dag. Lugn och bra. Var bara på jobbet en snabbis imorse och lärde upp min vännina det sista inför min mammaledighet..Känns lite knepigt att säga det, men jag får inse att jag inte kommer kunna vara på jobbet när lillasyster kommer. Kommer nog smita in då och då förstås..;) Men Kay kommer klara biffen nu och det känns väldigt lugnt och skönt för mig! Första gången i mitt liv jag verkligen har bett om och fått sådan hjälp, tur att hon inte har något annat jobb att gå till.

Seden har jag fikat mest hela dagen, med en mamma och ett litet änglasyskon, med världens goaste små mjuka kinder som man bara vill pussa.

Jag har shoppat lite nonsens, vilket alltid är kul. Köpte livsnödvändiga ID bare minerals idag (för att sminka sig ofta kommer nog vara prio ett snart..;) en tjej på Kicks intruerade mig och duttade på det i ansiktet och det blev riktigt bra. Jag blir nog den piffigaste nyförlösta kvinnan ever;)

Sedan köpte jag lite kontorsgrejer som jag ska ha hemma, så jag inte känner mig helt utanför arbetslivet;)

Nu väntar jag på gubben min som snart hämtar mig (Ok jag är på jobbet igen..) för att hälsa på Dylan, hem och laga carbonara och sedan blir det två avsnitt av den engelska serien Eastenders på Laptopen! Perfect day! Sedan bums i säng och imorgon kommer fredagen ännu närmre!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så härligt med en bra dag :-)
Sköt om dig vännen, jag tänker på dig ofta!
Kramar

Anonym sa...

Stort lycka till idag fredag!!!
Tänker på Er!
Kramar i massor