söndag 25 januari 2009

Förkyld..

Tack för den! Jag som aldrig blir sjuk, sitter här med hosta och ont i halsen nu..Det halsonda har varit på gång i ett par dagar, men jag trodde att det halsonda på höger sida berodde på visdomstanden som bråkar rejält där just nu..Känner mig lite som en reservdel idag. Typiskt! Nu när jag vill ha lite extra krafter inför tisdag så känner jag mig som en potta skit istället. Thank you!

Blir mycket te med honung, C-vitaminer och Strepsils..så mycket mer vågar man ju inte stoppa i sig som gravid. En och annan Alvedon har fått slinka ner också. Gnäll, gnäll, gnäll..Men det är OK, inte ens en förkylning kan stoppa mig nu! Sedan vi fick igångsättningsdatumen har känslan av möjlig död förvandlats till sannolikt liv. Nu är jag inte lika rädd längre. Förra veckans stora osäkerhet och rädsla för att inte känna rörelser när jag vaknade har absolut hamnat i baksätet. Nu har jag kontrollen igen, jag sitter på förarsätet och ska styra oss i mål.

Det känns helt OK att vänta tills på tisdag också, känns faktiskt inte så långt. Idag ska jag försöka kurera mig och laga mat. Det blir en Gambiansk gryta med massor av grönsaker och kött, urgott och nyttigt tänker jag mig. M kom precis in med min frukost,som idag består av blåbärssoppa och Crumpets. Crumpets är sorts muffin/scone/brödgrej med massor av hål på toppen som man rostar och sedan stryker på ett lager av smör, som smälter ner i hålen..mm..inte så nyttigt men gott! Fast jäklar vad ont det göra att tugga med svullet tandkött och elak visdomstand. Kanske vore det bra om tisdag kom snabbt ändå..

Eller om Guila ville titta ut på egen hand. Har haft lite ondare i natt, och imorse kom nog resten av den mycket oaktraktiva slemproppen..så kanske, kanske..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vännen vad glad jag blir :D
Har varit borta hela helgen utan att kunnat uppdatera mig i hur det gick och jag har tänkt så på Er!!!
Vilka underbara nyheter och nu får vi se om lillasyster har tid att vänta tills på tisdag!!! Så spännande :-)
Sköt om Er och jag håller mina tummar för Er!
Kramar

Anonym sa...

Inte så långt kvar till tisdag nu - nej, det kan man lugnt säga!! Typiskt att den här förkylningen skulle komma just när du behöver alla dina krafter, men jag tror å andra sidan att du kommer att hitta de krafter du behöver när det väl gäller, förkylning och bråkig tand eller inte. Det låter som om du har landat i en jättebra känsla och verkligen börjat inse att du kommer att greja det här. Blir så glad att se att du jagat de dumma hjärnspökena på flykten! Fortsätt med honungstet nu och ät och vila så mycket du kan imorgon. Och efter imorgon - ja, då är ni där!!! Tänker på dig hela tiden. Kram!