fredag 9 januari 2009

Bra dag!

Idag har vi träffat Dr T, hela familjen. Dagens tillväxt UL gick superbra, lillasyster ligger stadigt kvar på sina + 4,7%. Känns så fantastiskt! Dr T fick väcka henne för att kunna studera rörelser, hon var inte imponerad av att bli petad på så där och som svar fick vi bara en lite fotspark;)

Dr T fattade galoppen och förstår att vi inte vill gå över tiden och det ville inte han heller. Halleluja! Vi fick tid för en första bedömning v 37+5 vilket blir den 23/1. En tid som jag mentalt hade förberett mig för och blev glad när han godtog det datumet. Han är ju lite svårflörtad vad gäller igångsättning, men förstår vår oro, så jag tror nog att det ska bli bra till slut ändå.

Jag fick en hel drös med datum av min BM också, så jag har massa små delmål som jag hoppas ska få den sista tiden att gå lite snabbare. Två gånger per vecka ska jag till sjukhuset hädanefter, på tisdagar blir det ctg och på fredagar blir det besök hos BM. Känner mig väl omhändertagen för tillfället. Min BM tyckte att det lät jättebra med mina förvärkar och gör de ont så brukar de påverka tappen! Jag hoppas att hon har rätt.

Men lillasyster får gärna stanna lite till där inne..för M ska till Stockholm på måndag eftermiddag och kommer hem igen på tisdag kväll. Det skulle ju vara väldigt typiskt om något hände innan dess. Dr T sa att det borde vara OK att åka och eftersom han flyger så skulle han ju ändå hinna hem! hua, men det orkar jag inte ens tänka på just nu..

Nej nu går ögonen i kors och jag har gjort mitt på jobbet för idag. Nu är det bara resten av kvällen också..M har lovat clam chowder till förrätt och någon fiskrätt till varmrätt, efterätten är given, vanlijglass, frukt och chokladsås så klart! Vadå det är ju fredag och då ska man ju äta gott;) Föresten är lillasyster av den hungriga sorten, så det är bara att stoppa i sig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ojojoj, nu är det verkligen nedräkning!!! Vad skönt att Dr.T tar Er oro på allvar!
Håller tummarna för att du är mogen den 23:e :-) Så spännande, nu greppar jag tummarna igen och släpper dem inte förrens lillasyster är ute och mår bra!
Kramar i massor