fredag 29 augusti 2008

Bakterier!!

Pust..alltid är det nåt att tänka på, någon oroskänsla som smågnager i bakhuvudet. Jag vet att BM och infektionsavdelningen sa att det inte är någon fara för barnet om jag blir matförgiftad. Jag försöker tro dem, är bara lite svårövertygad nu för tiden..

Magen är fortfarande kass på kvällarna, börjar tröttna nu. Under dagen är det fine, men efter middagen så börjar den krångla. Det är ändå bättre nu, så det verkar ju gå åt rätt håll.

Jag har en hel burk hemma med urinteststickor, sådana de har på sjukhuset för att se om det finns protein/äggvita, blod, HP värde mm och igår kväll när jag kollade så hade jag det högsta värdet för Leukocyter och tänkte vad är det för något?? Det låter farligt! Läste på Internet och det är tydligen vita blodceller, OK tänkte jag de är ju bra att ha. Sedan läste jag om just Leukocyter i urinen, vilket betyder att kroppen försöker bekämpa någon form av infektion. Varningslampan tändes, oron satte in och sitter där fortfarande.. Vad infektion!!?? Är det matförgiftningen som kroppen bråkar med? Är det något annat. Är allt i livet sammanträffanden?

Vid sista urinodlingen så hittade de blandflora, därför fick jag lämna ett till. Men blandflora var ingenting att oroa sig för..

Ett nytt inlägg i min egen debatt. Min BM ringde precis och jag förklarade om Leukocyterna och matförgiftningen. De där cyterna kan indikera en urinvägsinfektion. Men urinodlingen i måndags var helt negativ, inte ens blandfloran fanns kvar. Kanske har det hänt något sedan matförgiftningen. Vi bestämde att jag skulle lämna ett nytt urinprov på måndag morgon. Om jag var orolig fick jag komma upp till henne innan 11.30. Jag sa att jag ska försöka låta bli men gråten i halsen. Men jag får om jag vill, hon är söt! Nu måste jag tänka på det en stund. Åka upp och lipa och lyssna på hjärtljud..eller stålsätta mig till organscreeningen på onsdag..? What to do?

Vem fan sa att vara gravid är det mest naturliga tillståndet i världen. Ger mig den på att det var samma man som gärna säger, ja men i Afrika föder de barn utan kontroller bakom buskar och det går ju bra! F**k off!

Inga kommentarer: