torsdag 28 augusti 2008

urk!

Iförrgår köpte vi en jättegod cesarsallad på en jättebra lunchrestaurang i närheten av jobbet. Vi mumsade i oss och jobbade vidare. På kvällen, efter middagen, så blev jag dålig och toabunden..urk! Tänkte vad konstigt, spagetti och köttförssås brukar inte ha den effekten, faktum är att ingenting har haft den effekten på 17 veckor. Jag har ju druckit olja och allt möjligt för att bli normal..

Pratade med min kompis på morgonen som ätit samma sallad och hon berättade hur dålig hon hade varit på natten. Pling! Matförgiftning. Pling! Nej värre matförgiftning som gravid = oro!!

Ringde restaurangen och förväntade mig bortkollringar, men icke, de tog det hela på största allvar och frågade massa frågor. Sa att de skulle skicka maten på provtagning och ring hälso och miljö! Va? Hörde jag rätt? Blev glatt överraskad och nästan skämdes lite, men jag ville bara kolla om någon annan blivit sjuk. Han tyckte att det räckte med oss två. Respekt!

Jag pratade med BM och infektionskliniken på sjukhuset med gråten i halsen, men alla försäkrade mig om att så länge jag är OK, så är barnet det med. Även om jag hade fått Salmonella så skulle barnet vara OK. Jaha, vad konstigt tänkte jag, men bra! Om jag blev sämre och fick feber skulle jag åka dit. Restaurangen ringde igen igår eftermiddag och frågade hur vi mådde och berättade att de nu väntar på provsvaren, men att de inte trodde att det rörde sig om något allvarligt, snarare en förhöjd bakteriemängd i så fall.

På kvällen mådde jag bra, träffade goda vänner, var hungrig och satte i mig pasta med god sås..hann nästan inte hem..inte helt smart av mig. Idag mår jag lite småkymigt men ändå bra. Tror det får bli gröt för hela slanten idag;)

Nej nu får vi laga egen lunch ett tag framöver, svårt att tänka mig att äta hämtmat på ett tag..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Din stackare, hoppas du känner dig bättre.
Kramar

mrsjones sa...

Tack, ja känner mig faktiskt lite synd om;) Vågar knappt äta nu..men men det kan ju bara bli bättre!
kram