fredag 22 augusti 2008

Min bebis suger på tummen!

Blir överraskad varje gång jag tittar på bebismätaren här till höger, den växer verkligen så det knakar! Wow! Bor den i mig?! Idag suger den på sin lilla tumme och den ser helt färdig ut! Ska bara klara mig igenom helgen, sedan får jag förhoppingsvis höra starka fina hjärtslag hos min BM på måndag. Jag längtar, jag är rädd, jag hoppas, jag vill höra hjärtslag!

Igår höll jag bebis nummer två. En liten näpen rosa flicka. Det efterlängtade barnet efter en älskad storebror som bor i himlen. Hon luktade bebis, jag luktade bebis när jag hållt henne. Jag snusade på hennes lilla kind och höll hennes lilla lilla hand i min. Jag längtar efter den verkligheten själv, jag längtar tills Dylans syskon ligger på min arm och luktar bebis. Jag längtar så tills vårt lilla pyre kan le åt oss och greppa mitt hår i sin lilla hand och ligga och snusa på sin pappas mage.. Känns inte bara som en dröm längre, de kommer ju faktiskt ut verkar det som! Levande. En överväldigande tanke, men så vacker!

Idag är en bra dag. Jag tror att vår bebis mår bra där inne, jag hoppas det i alla fall! En väns lilla pyre i magen klarade sin organscreening idag med bravur! Pyrets mamma o pappa är glada men darriga. Jag är glad för deras skull och för deras verklighet som också verkar inom räckhåll nu. Jag hoppas så!

Jag är utomjordiskt trött idag, men de tär inte så konstigt. Jag sover ju inte längre känns det som. Jag utkämpar kamper i sömnen! Inatt var det mot stora ettriga malariamyggor som sög sig fast. Sedan var det mördare på Coop. Sedan var jag fånge i ett mystiskt kaklat rum..pust..rena rama skräckfilmerna! Får nog titta på Kalle Anka eller nåt innan huvudet landar på kudden i natt, så jag får drömma nåt roligt nu när jag tydligen inte får sova riktigt längre;)

Tjohoo! idag är det ÄNTLIGEN fredag!! imorgon är det sovmorgon! skönt!

Inga kommentarer: