onsdag 20 augusti 2008

Känslorna som kom av sig..

..kopplades på imorse. Varje gång jag blinkar så ser jag min kompis söta lilleman. Hur han log mot mig, hur hans lilla bebisnäsa påminde om Dylans. Idag känner jag saknaden jag undrade över igår.

Tydligen hade jag nog stängt av lite igår för att klara av situationen, vilket funkade bra egentligen.
Idag kom avundsjukan som ett brev på posten, ett brev jag vill returnera. Men det är OK, helt OK. Jag känner hellre något, även om det gör ont, än ingenting alls. Då känner jag mig mer normal. Jag tro det kommer dröja länge innan vi träffas igen. Inte av någon större anledning, annat än det jag förmodligen inte kände någonting inför nog faktiskt var min vän..

Idag är jag utomjordiskt trött. Det är sju timmar kvar av arbetsdagen, vi får se om jag orkar så länge. Igår var jag uppe lite sent, åt dålig mat och inte tillräckligt, så det får jag försöka väga upp idag. Bara att det serverar ju så äcklig mat på alla lunchrestauranger, de flesta i alla fall. Det står pasta si och så och när man äter så är det verkligen si och så..Fläsk med löksås är väl OK någon gång, men helst då utan hår och brosk. Varför snålar alltid restauranger med bra råvaror? OK det är dyrt bla bla bla, det största problemet som jag ser det är att de faktiskt inte kan laga mat, inte alls. Och kan man inte laga mat så ska man inte ha en lunchrestaurang, eller någon matinrättning alls. Föresten, jag fick ett bra tips en gång av en bekant i matbranschen. Hon sa, kolla toaletterna innan ni sätter er och äter. Är toan smutsig så är oftast köket det också..rys..jag kollar alltid toaletterna nu;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, känslokall är ju det sista du är. Kanske gjorde ditt psyke allt för att du skulle fixa eftermiddagen, och tog i lite för mycket... Unna dig att slippa känna, det är ju så mycket oftare som man känner en massa jobbigt. Hoppas att inte saknaden och svundsjukan växer under dagen.
Kram

Anonym sa...

Du är en riktig kämpe. Du är så tapper och så duktig. Jag är stolt över dig! Tänk att du gjorde det! Låt känslorna komma, det är precis som du säger, bättre att känna något, än inget alls. Ta hand om dig! Kram