söndag 10 augusti 2008

Lilla Alice har flyttat ut


Alice har varit en familjemedlem i åtta år, hon är en bestämd, bortskämd lite undulatmadam. Får hon inte som hon vill så surar hon och kraxar, HÖGT, värre än en skata, men vi älskar henne. Hennes kille, min blåa fina Billy var vi tvugna att avliva för ett år sedan pga tumör. Fy vilken dag det var, grät ögonen ur mig på Blå Stjärna och får en klump i halsen när jag tänker på det..På min mans födelsedag var det. En parantes allt händer på hans födelsedag! Vi träffades bla och en miljon andra saker jag får återkomma om. I alla fall, Alice trivdes inte alls att vara själv och vi försökte med allt, vilket bara resulterade i en besatthet av Mike och mer kraxande..

Nu i och med semiflytt till Stockholm och att vi inte är hemma så mycket, så var vi tvunga att sluta vara själviska och hitta ett bra hem till vår lilla tjej. Vi hittade ett idag! Så glad att det finns sådana fantastiska djurmänniskor där ute! De har 7 papegojor och en massa andra djur! Bla en urgullig liten flygande hund! De arbetar med djur och driver en djurelaterad verksamhet. De bygger nu en enorm voljär i sin trädgård och där ska Alice få flyga och ha kul med massa kompisar! Känner oss så lätta om hjärtat att det blev så bra för henne, fast det är fasligt tyst här hemma just nu..det bästa av allt är at vi får komma och hälsa på henne när vi vill, det vill vi. Åh vilka underbara människor det finns! Blir ständigt överraskad.









En bild på min bäbis Billy när han kom in och sa god morgon och gosade med mig i sängen.

Inga kommentarer: