måndag 4 augusti 2008

KUB gick bra!


Otroligt bra! Bäbis sprattlade runt och alla delar är på plats. Armar, ben, fötter händer, urinblåsa, hjärna, magsäck, perfekt! Vi kunde se den gapa och svälja fostervatten och allt verkar OK. Känns så overkligt bara att det är inuti mig den växer och far runt, känns fortfarande som om jag bara tittar på TV, ett förbannat bra program, men ändå någon annas program.



Hon matade in min vikt, Dylans oblanserade translokation och det sista missfallets Trisomi 22 och resultat av blodprov och annat. Riskbedömingen blev 1:8420 för Downs och 1:69205 för T18,13. jag blev lättad över det bra resultatet och har beslutat att inte göra FVP nu. Det finns ju alltid en risk för ett kromosmfel ändå och den risken får vi leva med, det komm reinnebära en massa oro, men jag vågar samtidigt inte ta risken ett FVP faktiskt innebär i alla fall inte med vår oturs- statistik..

Blev tillbakaflyttad igen..idag blev det 13+0 men jag struntar i vilken vecka jag är i just nu, så länge pyttelitenb mår bra! Hon sa att bäbisen var för utsträckt när läkaren mätte och man ska sträva efter att mäta med huvudet lite böjt..ja ja, förhoppingsvis får vi "rätt" datering vid organscreeningen den 3/9. Idag är vi bara glada och en dag i taget och idag är superbra!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vilken liten fining!! Grattis älskade vännen!

Anonym sa...

Världens sötaste pytteliten! Jag är så glad för er skull. Vad skönt att höra att allt är bra! Tänker på er ofta, Kram!