fredag 1 augusti 2008

förrvirrad?!

Vad ska jag börja..var på Spec MVC igår (äntligen) fick träffa en kanonläkare som fixade tid för inskrivning på spec MVC, tid för organscreening och tid med min ordinarieläkare! Inget snack om något! Kändes så uppfriskande, skönt och rätt! Hon ville också datera bäbisen, trots att jag varit på datering inför Kubtest dagen innan, och då fått veta att jag var i v 12+2. Men det var jag inte alls det! Jag var i v12+6 eller 13+0?! Va! framflyttad igen. När jag ställde mig lite frågande till detta, så sa han " jag är läkare och jag gör sådana här ultraljud varje dag" Basta. Jag tror henne och litar på henne, vilket innebär att jag inte längre litar på den BM som daterade mig dagen innan. Den BM som jag hade tid oss nästa torsdag för KUB. Nästa torsdag då det plötsligt är försent för KUB!!

Panik! Ringde Barnmorskegruppen imorse och fick ändrat tiden tills på måndag istället. Men det känns ändå inte bättre, inte säkert, inte tryggt, hon mätte ju nästan 1 cm fel..hur ska hon då kunna ha millimeter precision på att mäta nackspalten. Till saken hör ju att vi träffat henne förut..När jag var orolig i v34 med Dylan och åkte till förlossningen på Mölndal och fick träffa en läkare som också blev lite orolig då hon fick honom till att ligga - 28% under kurvan. Hon ville då kolla med en bättre ULmaskin och en erfaren ULhanterare..Det var samma BM som vi träffade i förrgår. Har inte glömt ett enda ansikte från graviditeten med Dylan. Den BM fick honom då att ligga "bara" -21 % under kurvan och tyckte nog att vi alla var uppstressade i onödan.. (ja eller hur!?) Skillnaden på efterkontroller på -21% och -28% är markant. Det blev koll om två veckor igen, istället för varje dag som den andra siffran skulle inneburit, kanske, bara kanske hade de hittat att min moderkaka var kass då, vid så frekventa besök?

Blää för allt krångel! Ska ringa spec MVC efter kl 13 och rådgöra med dem och se om de kan hjälpa mig. Lite fajt mot klockan är det dock, då det är måndag eller tisdag som är senaste dag för KUB..

Jag är glad för vårt älskade pyre, älskar att se pyret vinka och sprattla, det gör mitt hjärta lyckligt. Men just nu har jag en äcklig känsla i magen..hoppas Spec kan råda bot på det..

Här är bilder på vår älskade bäbis

1 kommentar:

finnjonna sa...

Oi wow. Förstår om du är förvirrad. Men shit vad skönt att vara i v 14 redan :-) Hoppas det går bra på Kub:en. Det gör det säkert, hon måste ju skärpa till sig då.
Kram!